به گزارش ایرنا؛ جلیل بالایی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت های بالای گردشگری جنگ و دفاع مقدس در استان کرمانشاه، اظهار کرد: بخش زیادی از گردشگرانی که برای بازدید از مناطق جنگی و یادمان های دفاع مقدس به استان کرمانشاه سفر می کنند به صورت گروهی و سازمان دهی شده در قالب کاروان راهیان نور هستند.
وی ادامه داد: مدیریت این کاروان ها بر عهده سپاه پاسداران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس و بسیج است.
مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه در ادامه تصریح کرد: بخشی دیگر از بازدیدکنندگان از مناطق و یادمان های مقدس دوران جنگ، گردشگران و مسافرینی هستند که علاوه بر بازدید از اماکن تاریخی، تفریحی و طبیعی استان به این مناطق نیز سفر می کنند.
وی افزود: در این راستا اداره کل میراث فرهنگی استان به منظور معرفی و شناساندن هرچه بیشتر یادمان های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی استان به گردشگران خصوصا در ایام نوروز برنامه هایی را اجرا می کند.
بالایی اظهار کرد: یکی از اقدامات انجام گرفته، معرفی این یادمان ها و مناطق عملیاتی در بروشورهایی است که در ایستگاه های راهنمای گردشگری(ورودی شهرها) در اختیار مسافرین و میهمانان نوروزی قرار می دهیم.
وی با بیان اینکه تاکنون پنج یادمان دفاع مقدس استان کرمانشاه به عنوان میراث های معنوی این استان ثبت ملی شده است، گفت: یادمان های مرصاد، بازی دراز، شهدای پاوه، شهید شیرودی و مطلع الفجر پنج یادمان استان هستند که به ثبت ملی رسیده اند.
وی به تعامل بسیار خوب و مثبت این اداره کل، سپاه و حفظ نشر و ارزش های دفاع مقدس استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه این دو نهاد خدمات ارزشمند و مطلوبی به گردشگران دفاع مقدس ارائه می دهند و در بحث اسکان نیز ظرفیت های خوبی دارند.
وی یادآورشد: تمام تلاش و سعی ما معرفی و تبلیغات یادمان ها و مناطق عملیاتی استان برای جذب گردشگران بیشتر در این حوزه است.
استان کرمانشاه در مدت هشت سال دفاع مقدس به صورت مستقیم درگیر جنگ بود و در این مدت بیش از 10هزار شهید تقدیم کرده است.
از ابتدای نوروز تاکنون بیش از 500هزار نفر گردشگر از استان کرمانشاه بازدید کرده است.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.