به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار بهمن کارگر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از یادمان شهدای مرصاد کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: هر سال 10 تا 15 درصد به تعداد بازدیدکنندگان یادمانهای شهدا افزوده می شود.
وی این میزان رشد را نشان دهنده درک بالای ملت ایران از فداکاری و رشادت شهدا دانست و گفت: مردم ما نشان داده اند که نه تنها شهدا و مجاهدت آنان را فراموش نکرده اند بلکه ارزش ها و آرمان های آنها را دنبال می کنند.
کارگر با بیان اینکه بازدید از یادمان ها تاثیر موثر و پایداری بر افراد دارد، گفت: طبق سیاست گذاری بنیاد حفظ آثار، تا سال 1404 تعداد بازدیدکنندگان یادمان های شهدا باید به بیش از 10 میلیون نفر در سال برسد.
رئیس ستاد مرکزی راهیان نور کشور، با بیان اینکه تا سال 91 بیشتر نگاه ها به مناطق عملیاتی جنوب و جنوب غربی دفاع مقدس معطوف بود، افزود: در سال های اخیر توسعه یادمانها، مراکز فرهنگی شهدای مناطق عملیاتی غرب و شمال غربی در دستور کار قرار گرفت که ظرفیت اسکان 120 هزار نفر در یادمان های استان کرمانشاه نمونه آن است.
او در ادامه اضافه کرد: کاروان های راهیان نور بعد از مراسم اربعین بزرگترین کار فرهنگی در کشور است که تاثیر موثر و ماندگاری بر افراد شرکت کننده برای دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و شهدا دارد.
رییس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: 70 درصد بازدیدکنندگان یادمان های شهدا جوانان و نوجوانان و دانش آموخته گان دانشگاه ها هستند و این نمایانگر یک حرکت بزرگ فرهنگی برای انتقال آرمان ها و ارزش های شهداست.
وی در پایان با اشاره به مسافرت های نوروزی گفت: از 15 اسفند تاکنون 100 هزار نفر فقط از یادمان های شهدای استان کرمانشاه دیدن کرده اند که نسبت به سال گذشته حدود 10 درصد رشد داشته است.
یادمان شهدای مرصاد در 30 کیلومتری غرب کرمانشاه واقع شده است.
کاروان های راهیان نور در سفر به استان کرمانشاه از یادمان های مرصاد، شهدای پاوه، مطلع الفجر گیلانغرب، شهید بهشتی قصرشیرین، بازی دراز، پادگان ابوذر و موزه جنگ کرمانشاه بازدید می کنند.
مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس 9 هزار و 800 شهید و بیش از 20 هزار جانباز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده اند.
هشت سال جنگ تحمیلی در کرمانشاه آغاز و در این استان به پایان رسید.
3209/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.