به گزارش خبرنگار ایرنا، همایون همتی به عنوان ورزشکار و علیرضا نورمحمدی به عنوان مربی تیم ملی دو صحرانوردی کشور در رقابت های قهرمانی آسیا حضور دارند.
تیم ملی دوی صحرانوردی کشورمان متشکل از 11 ورزشکار در 2 رده سنی بزرگسالان و جوانان راهی مسابقات قهرمانی آسیا شده است که همتی ورزشکار کرمانشاهی در تیم پنج نفره بزرگسالان کشورمان حضور دارد.
نورمحمدی نیز به عنوان یکی از مربیان تیم بزرگسالان ایران نیز وظیفه سنگینی برای هدایت ملی پوشان جهت رقابت با حریفان آسیایی دارد.

**آمادگی خوبی برای کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا دارم
همایون همتی ملی پوش کرمانشاهی تیم ملی دو صحرانوردی کشورمان پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: خوشبختانه از آمادگی خوبی برای کسب مدال در این رقابت ها برخوردار و بسیار امیدوارم بتوانم با مدال، رقابت ها را ترک کنم.
وی افزود: پس از پایان مسابقات قهرمانی دو صحرانوردی کشور که حدود 2 ماه پیش برگزار شد در اردوی تیم ملی حضور دارم و در این مدت تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی به صورت مرتب پیگیری کرده ام.
همتی افزود: این مسابقات از آن جایی که پیش از مسابقات آسیایی جاکارتا برگزار می شود از اهمیت مضاعف تری برخوردار و قطعا بهترین های هر کشور در رقابت ها حضور پیدا می کنند.
ملی پوش کرمانشاهی تیم دو صحرانوردی ایران افزود: مسابقات قهرمانی آسیا محکی بسیار جدی برای ورزشکاران دو و میدانی کار است و امیدوارم بتوانم حضور خوبی در این رقابت ها داشته باشم.
وی در پایان از دوندگان کشورمان، چین، ژاپن، سوریه و ازبکستان به عنوان مهمترین رقبای خود در رقابت های قهرمانی بزرگسالان آسیا یاد کرد.

**ملی پوشان دو صحرا نوردی کشور از آمادگی خوبی برخوردارند
علیرضا نورمحمدی یکی از مربیان کرمانشاهی تیم ملی دو صحرانوردی کشورمان نیز در گفتگو با ایرنا، اظهار کرد: در آستانه آغاز رقابت های دو صحرانوردی قهرمانی آسیا ملی پوشان ایران از وضعیت امادگی خوبی برخوردار و شرایط مساعدی برای حضور در این تورنمنت مهم دارند.
وی با بیان اینکه مسابقات دو صحرانوردی شرایط خاص خود را دارد و متفاوت با بقیه رشته های دو و میدانی است، گفت: وضعیت استقامتی ملی پوشان، نحوه استارت زدن آن ها، حفظ تعادل در زمان مسابقه و تنظین تنفس برای طول مسیر از مهمترین نکاتی است که ورزشکاران این رشته باید رعایت کنند.
نورمحمدی خاطرنشان کرد: در یکی 2 ماه اخیر روی این موضوعات کار فراوانی شده و سعی کردیم تا ملی پوشان در تمرینات نکات و موارد یاداوری شده را اجرا کنند که در زمان مسابقه با مشکل مواجه نشوند.
مربی تیم دو صحرانوردی کشور همچنین با ابراز رضایت از وضعیت همایون همتی گفت: وی از آماده ترین ورزشکاران تیم محسوب می شود و شرایط فعلی وی بسیار رضایت بخش است.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد تیم 11 نفره بزرگسالان و جوانان کشورمان بتواند حداقل بین سه تا پنج مدال کسب کنند.

**دوومیدانی کرمانشاه یک قطب مهم در کشور است
احمد روشن زاده رئیس هیات دو و میدانی استان کرمانشاه نیز در آستانه آغاز رقابت های قهرمانی دو صحرانوردی آسیا در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، حضور تعداد زیادی از ورزشکاران این هیات در مسابقات قهرمانی آسیا و مسابقات بین المللی را به فال نیک گرفت و گفت: دو و میدانی کرمانشاه هم اکنون یکی از قطب های کشور است.
وی افزود: حضور حسین کیهانی، محمد چشمه زار، پژمان یارولی و همین همایون همتی در مسابقات داخل سالن قهرمانی آسیا که حدود 40 روز پیش در تهران برگزار شد و کسب مدال های رنگارنگ از سوی آن ها به خوبی بیانگر استعداد و توان بالای دو و میدانی کاران استان است.
روشن زاده در خصوص حضور همایون همتی در مسابقات دو صحرانوردی آسیا گفت: وی از جمله آماده ترین دوندگان صحرانوردی کشورمان است که دو ماه پیش در مسابقات قهرمانی کشور مدال طلا را کسب کرد.
رئیس هیات دو و میدانی کرمانشاه یادآور شد: این ورزشکار کرمانشاهی همچنین در مسابقات قهرمانی داخل سالن آسیا و در ماده 3 هزار متر با ثبت رکورد هشت دقیقه و 38 ثانیه و 97 صدم ثانیه مقام سوم را بدست آورد.
وی در پایان گفت: من به توانایی همتی اطمینان دارم و امیدوارم وی با استفاده از هوش و تجربه خود بتواند در مسابقات دو صحرانوردی آسیا مدال کسب کند.
مسابقات دو صحرانوردی قهرمانی جوانان و بزرگسالان آسیا روز پنج شنبه 24 اسفند در گوئی یانگ چین با حضور بیش از 500 ورزشکار از کشورهای مختلف آسیایی برگزار می‌شود.
7458/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.