به گزارش ایرنا رضا قهرمانی جوان 17 ساله اهل نقده از توابع آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: طی 10 ماه حضور در اردوی تیم ملی برای شرکت در رقابت های آسیایی سنگاپور، سخت تمرین کرده بودیم و در سایه تداوم تمرین ها به کسب مدال طلا در رقابت های جوانان جوان امیدوار هستیم.
وی حمایت های بی دریغ خانواده و انجام تمرین های سخت زیر نظر مربیان مجرب تیم ملی را رمز موفقیت در رقابت های آسیایی عنوان کرد و افزود: سطح مسابقات بسیار بالا بود و توانستیم از سد حریفان مدعی قهرمانی از کشورهای چین، چین تایپه، هند و ژاپن بگذریم.
وی ادامه داد: در بخش تیمی چهار نفری نیز مدال نقره را کسب کردیم و این پیروزی باعث شد تا روحیه ما برای مسابقات آینده تقویت شود.
وی اظهار کرد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت های بالایی در رشته قایقرانی است و استفاده بهینه از این ظرفیت ها، سکوهای قهرماین را در عرصه های بین المللی پیش رو می گذارد.
وی ادامه داد: نبود تجهیزات و امکانات مناسب در هیات قایقرانی استان باعث می شود تا در انجام برخی تمرین ها با مشکل مواجه شویم که این امر نیز توجه جدی مسئولان را می طلبد.
'میلاد اله وردیان' یکی دیگر از قهرمانان قایقرانی آسیا نیز گفت: 26 کشور آسیایی در این مسابقات حضور داشتند و بسیار سرسختانه با ما به رقابت پرداختند تا بتوانند قهرمان این دور از مسابقات شوند ولی با روحیه مناسبی که تیم ما داشت، توانستیم رقیبان را به زانو در بیاوریم.
وی ادامه داد: ما قصد داریم تا کسب سکوهای قهرمانی در عرصه های بین المللی را ادامه دهیم و در این مسیر به حمایت مسئولان نیاز داریم.
اله وردیان ادامه داد: شرایط جغرافیایی استان و استعداد ورزشکاران این رشته بسیار بالاست و مشکل اصلی، نبود امکانات این رشته ورزشی در سطح رقابت های بین المللی است.
به گزارش ایرنا تیم ملی روئینگ جوانان کشورمان با 6 پاروزن در بخش بانوان و هفت پاروزن در بخش مردان و چهار مربی در 19 مهر سال جاری عازم رقابت های سنگاپور شد؛ در این رقابت ها 'رضا قهرمانی' و' میلاد اله وردیان'، قایقرانان اهل نقده از توایع این استان مدال طلای مسابقات روئینگ 2 نفری جفت پاروی مردان آسیا را بدست آورند.
آذربایجان غربی یکی از قطب های مهم قایقرانی در ایران است و حضور 10 ملی پوش به نام های محسن شادی، عاقل حبیبیان، احمد احمدی، افشار حیدری، اتابک پیشیار، یاسر جوهری، وحید جوهری، فرزاد کربلایی قلی زاده، فرهاد کربلایی قلی زاده و سیدحسن موسوی و 2 مربی به نام های طاهر کبوتری و سیمین خیاطی در بازی های آسیایی 2014 میلادی کره جنوبی، گواه این ادعاست.
این استان با داشتن سدهای متعدد همچون سد حسنلوی نقده، سد شهرچایی ارومیه و سد مهاباد و با استفاده بهینه از ظرفیت های موجود نقش مهمی در تربیت بیش از 10 قایقران ملی پوش و تقدیم به تیم های ملی داشته است.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.