سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع این تعداد هشت هزار و 818 تن برادر و بقیه خواهران را تشکیل می دهند که با سفر به قصرشیرین از یادمان های شهدا و مناطق عملیاتی این شهرستان مرزی بازدید کردند.
وی گفت: پارسال نیز در مجموع 70 هزار و 753 تن در قالب کاروان راهیان نور از مناطق عملیاتی و یادمان های شهدای قصرشیرین بازدید کردند.
وی اظهار کرد: نمایشگاه جلوه های ایثار و یادمان شهدا، مسجد مهدیه، نقطه صفر مرزی خسروی، روادگاه امام حسن مجتبی (ع)، بوستان بسیج و بیمارستان مخروبه و محورهای عملیاتی از جمله مناطقی است که راهیان نور در قصرشیرین از آن ها بازدید کردند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قصرشیرین اظهارداشت: یادمان شهدا (نمایشگاه جلوه های ایثار) در پنج کیلومتری مسیر قصرشیرین به سمت سرپل ذهاب بیشترین آمار بازدیدکنندگان کاروان راهیان نور را در مقایسه با دیگر مناطق عملیاتی به خود اختصاص داده است.
سرهنگ پاسدار حسنی، از آماده سازی یادمان شهدا، مناطق عملیاتی و نمایشگاه جلوه های ایثار قصرشیرین برای بازدید کاروان های راهیان نور در ایام تعطیلات نوروزی خبر داد و افزود: این شهرستان مرزی از 28 اسفند پذیرای راهیان نور نوروز 97 خواهد بود.
وی اضافه کرد که حضور راویان هشت سال دفاع مقدس، برپایی ایستگاه صلواتی، پست های امدادی و فضاسازی فرهنگی از تمهیدات اتخاذ شده برای بازدید کاروان راهیان نور در ایام تعطیلات نوروزی در این شهرستان است.
وی ادامه داد: با توجه به مناسب بودن آب و هوای قصرشیرین، سفر کاروان های راهیان نور تا پایان خرداد 97 به مناطق عملیاتی این شهرستان ادامه دارد.
وی گفت: تمهیدات لازم برای ظرفیت اسکان 200 تن از راهیان نور در مرز رسمی خسروی نیز از سوی ناحیه مقاومت سپاه قصرشیرین اتخاذ شد، ضمن این که امسال کمیته یادمان با محوریت سپاه در ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان با هدف اجرای برنامه های متنوع فرهنگی برای کاروان های راهیان نور تشکیل شده است.
وی افزود: صدا و سیمای مرکز کرمانشاه نیز از روز دوم فروردین 97 به مدت پنج روز به صورت پخش زنده به اجرای برنامه در نمایشگاه یادمان شهدای قصرشیرین می پردازد.
شهرستان مرزی قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس، به مدت 2 سال در اشغال نیروهای بعثی ارتش عراق بود و صد درصد تخریب شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه به دلیل داشتن مرز رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زائران عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب ، بهترین خدمات را به مسافران به ویژه کاروان های راهیان نور ارائه می دهد.
شهرستان قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت دارد.
7079/3012/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.