سرهنگ پاسدار مرادعلی حسنی روز سه شنبه با تبریک فرا رسیدن سال نو در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: جبهه شهید بهشتی، نمایشگاه جلوه های ایثار، رزمگاه شهدا، مسجد مهدیه، نقطه صفر مرزی خسروی، مناطق سومار، نفت شهر و گیسکه، بوستان بسیج، بیمارستان مخروبه قصرشیرین، مزار شهیدان گمنام در پارک شاهد (سیب) و محورهای عملیاتی از جمله مناطقی است که راهیان نور در قصرشیرین از آن دیدن می کنند.
وی اظهار کرد: ظرفیت اسکان روزانه برای 100 تن در قصرشیرین در مهمانسرای خسروی برای راهیان نور در قالب کاروانی وجود دارد و امکانات و تدابیر لازم در این راستا اتخاذ شده است.
وی گفت: در مناطق عملیاتی و مکان هایی که برای بازدید راهیان نور تعیین شده یک نفر به عنوان راوی جنگ و دوران دفاع مقدس برای کاروان های راهیان نور حضور دارد تا خاطراتی از رویدادهای جنگ و نحوه عملیات های دفاع مقدس در جبهه های این شهرستان را برای بازدیدکنندگان روایت کند.
فرمانده بسیج سپاه قصرشیرین افزود: نمایشگاه جلوه های ایثار در ورودی قصرشیرین از سمت سرپل ذهاب بیشترین بازدیدکنندگان راهیان نور را در این شهرستان به خود اختصاص داده است.
وی اظهار کرد: بزرگترین دستاورد اردوهای راهیان نور آشنایی با ارزش های دفاع مقدس به منظور مقابله با هجمه ها و توطئه های دشمن است.
شهرستان مرزی قصرشیرین در هشت سال دفاع مقدس 2 سال در اشغال ارتش متجاوز عراق بود و بارها از سوی رژیم بعث بمباران شد.
قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه به دلیل داشتن مرز رسمی پرویزخان برای فعالیت های منحصر به فرد اقتصادی و مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه برای تردد زایران عتبات عالیات و مسافران خارجی و داشتن امکانات اقامتی و هتل های مناسب، بهترین خدمات را به مسافران به ویژه کاروان های راهیان نور ارایه می دهد.
شهرستان قصرشیرین بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
3012/3033 خبرنگار : نازنین باباخانی ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.