به گزارش ایرنا سردار حسین اشتری شامگاه جمعه در آیین اختتامیه جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور در سالن شهید جهان آرا اردوگاه شهید باکری گفت:سالانه حدود شش میلیون زائر از مناطق عملیاتی استان های خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی دیدن می کنند.
وی اظهار داشت:به تعبیر مقام معظم رهبری راهیان نور سنت حسنه است و باید مراقب باشیم این فرهنگ عظیم دفاع مقدس در آن انحرافی ایجاد نشود.
سردار اشتری با بیان اینکه طی دو سال گذشته هیچ گونه اتفاق خاصی برای کاروان های راهیان نور پیش نیامده است، گفت:برای تامین امنیت کاروان های راهیان نور در نشست های هماهنگی با ستاد مرکزی راهیان نور و بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس آمادگی خود را برای انجام وظیفه با تمام توان اعلام کردیم.
فرمانده نیروی انتظامی گفت:امروز نیروی انتظامی در عرصه های مختلف در مرزهای جمهوری اسلامی به طول هشت هزار و 755 کیلومتر مسئولیت حراست از مرزها را دارد و برای مقابله با شرارت هایی همچون مقابله با کاروان های قاچاق مواد مخدر شهدایی را تقدیم کرده است.
فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد:همچنین برای برقراری نظم و امنیت در شهرها و روستاها، شهدا و جانبازان را تقدیم کرده ایم.
وی شمار شهدای نیروی انتظامی را 13 هزار شهید عنوان کرد و گفت:نیروی انتظامی در دفاع مقدس و بخشی در دفاع از مرزهای جمهوری اسلامی و برقرار نظم و امنیت تاکنون 20 هزار جانباز، 13 هزار شهید و دوهزار آزاده تقدیم کشور کرده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت دوران دفاع مقدس اشاره کرد، گفت:در دوران دفاع مقدس، کمترین امکانات دفاعی را داشتیم ولی هم اینک ایران اسلامی در تجهیزات دفاعی حرف اول را در منطقه می زند.
سردار اشتری با بیان اینکه امروز کشور جمهوری اسلامی ایران به برکت دفاع مقدس قدرت برتر جهان است، گفت:اگر امروز در امنیت کامل به سر می بریم و در حوزه های مختلف صنعت، پزشکی و دفاعی پیشرفت داریم به برکت خون شهدای هشت سال دفاع مقدس است.
وی اظهار داشت: اگر دفاع جانانه نداشتیم امروز شاید با هر حرکتی درخت تنومند انقلاب اسلامی آسیب می دید و با تحمیل حملاتی در حوزه های سیاسی، نظامی، امنیتی، فرهنگی مورد آسیب جدی قرار می گرفت.
آیین های چهاردهمین جشنواره ملی سرزمین نور از 22 اسفند آغاز شده و تا 28 اسفند ادامه دارد.
این جشنواره هر شب در سالن شهید جهان آرا اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شده و طی این مدت، از برگزیدگان رشته های مختلف این دوره از جشنواره تجلیل می شود.
جشنواره ملی رهاورد سرزمین نور همه ساله با موضوع دفاع مقدس و راهیان نور برگزار می شود و زائران راهیان نور می تواند دیده ها و شنیده های خود از سفر به سرزمین نور را در قالب های ادبی و هنری نظیر شعر، داستان، متن ادبی، خاطره، عکس، فیلم و فیلمنامه به این جشنواره ارسال کنند.
7100/6125 خبرنگار:کمیله حجازی ** انتشار:سیدبهادر حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.