به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر محمدمهدی گویا روز شنبه در نشست تدوین برنامه های بهداشتی در مناطق زلزله زده کرمانشاه در سرسرای اجتماعات معاونت بهداشتی این شهر با اشاره به تشدید نظام مراقبت از بیماری ها در مناطق زلزله زده و همچنین اقدام های انجام شده در جهت تامین بهداشت این مناطق افزود: نیروهای بهداشتی مستقر در شهرهای غربی استان در تلاش هستند تا وضعیت موجود را کنترل کرده و این مناطق هرچه سریع تر به شرایط پایدار بهداشتی برسند.
وی اظهار کرد: کنترل جدی سلامت آب آشامیدنی از سوی نیروهای بهداشتی انجام می‌شود و جای هیچگونه نگرانی در خصوص بیماری های منتقله از این طریق وجود ندارد.
گویا افزود: خوشبختانه به دنبال اقدام ها و کنترل های صورت گرفته، تاکنون همه گیری بیماری های منتقله از طریق آب را در مناطق زلزله زده نداشتیم، اما وزارت بهداشت کماکان نگرانی های خود را از این بابت دارد و برهمین اساس کنترل های بهداشتی به ویژه در مورد منابع آب به صورت جدی در دستور کار قرار داده است.
وی با تاکید بر کنترل منابع آب و کلرزنی آنها افزود: در همین راستا نیز میزان کلر آب، از منبع تا زمانی که به دست مردم برسد، در مقاطع مختلف اندازه گیری و کنترل می شود تا از حد مجاز کمتر نباشد.
وی با تقدیر از تلاش پرسنل بهداشتی مستقر در مناطق زلزله زده برای رصد بیماری ها و کنترل موارد بهداشتی گفت: به دنبال اقدام های انجام شده، تاکنون موردی از همه گیری در زمینه عفونت های تنفسی و بیماری های منتقله از آب در مناطق زلزله زده نداشتیم و این ثمره تلاش تعداد زیادی از نیروهای بهداشتی است که در مناطق مستقر بوده و مشغول خدمت رسانی به هموطنان هستند.
گویا، اقدام های انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در مناطق زلزله زده را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه اجرای برنامه سیستماتیک و عزم جدی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مانع از شیوع بیماری های واگیر در این مناطق شده است.
او با اشاره به نزدیک شدن به فصل گرما و احتمال افزایش شیوع برخی بیماری ها در این فصل گفت: اقدام های موثری در این خصوص در مناطق زلزله زده پیش بینی شده است.
وی اعزام تیم کارشناسی معاونت بهداشت وزارت بهداشت برای بررسی منطقه و ارائه راهکارهای لازم برای پیشگیری از شیوع بیماری های منتقله از آب و غذا، سالک و سایر بیماری هایی که در فصل گرما امکان شیوع آن ها افزایش می یابد وهمچنین راه های کنترل جوندگان و پشه در منطقه برای جلوگیری از شیوع بیماری های منتقله ناشی از آن از جمله این اقدام ها است.
او گفت: در فصل گرم اجرای یک سری اقدام ها در این مناطق ضروری است و تمام امکانات و داروهای مورد نیاز به طور کامل در منطقه فراهم شده و امیدواریم بتوانیم این فصل گرم را به سلامت پشت سر بگذاریم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.