به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز شنبه در نشست مدیریت بحران استان مرکزی در اراک افزود: باید چهار کارگروه ارسال ماشین آلات، آوار برداری و خودرو، تهیه و حمل مصالح و تجهیزات، جمع آوری منابع مالی نقدی و اعزام نیروهای مجرب برای اسکان دایمی مناطق زلزله زده غرب کشور با مدیرت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی زیر نظر ستاد پشتیبانی استان مرکزی شکل گیرد.
وی بیان کرد: زلزله روز گذشته کرمان نشان داد واحدهای مسکونی که در سال ۸۳ بازسازی شده بودند در این زلزله مقاوم ماندند که این امر توجه به بحث مقاوم سازی را دو چندان می کند.
فیلی عنوان کرد: کمک های نقدی و غیر نقدی این استان در یاری رسانی به مردم زلزله زده غرب کشور قابل تقدیر است.
مدیرکل بحران استان مرکزی هم در این نشست گفت: هماهنگی ها در ارسال کمک های مختلف این استان به مناطق زلزله زده غرب کشور مطلوب بوده و امید است این هماهنگی ها به طور مستمر ادامه داشته باشد.
سعید فرخی افزود: ۲۰ روز از وقوع زلزله غرب کشور می گذرد و امروز نیازها در این مناطق از اسکان اضطراری به اسکان موقت و دائم رسیده است.
وی بیان کرد: در این راستا نیاز است دستگاه های اجرایی بیش از پیش با یکدیگر تعامل داشته باشند‌.
مدیرکل بحران استان مرکزی افزود: همه دستگاه ها و نهادهای این استان باید از حمایت خیران برای اسکان دائمی زلزله زدگان غرب کشور بهره برند.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی هم در این نشست گفت: بر اثر وقوع زلزله هفت و سه دهم ریشتری در ۲۱ آبان ماه امسال در غرب کشور، هفت هزار واحد روستایی در این مناطق تخریب شدند.
رضا رضا فرح افزود: بنیاد مسکن استان مرکزی در راستای حمایت از زلزله زدگان غرب کشور باید ۲ هزار و ۵۰۰ واحد را در ۳۸ روستای زلزله زده نوسازی و ۵۰۰ واحد را نیز باسازی کند.
وی بیان کرد: عملیات آوربرداری بنیاد مسکن استان مرکزی در این مناطق ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی شده این عملیات تا ۲ هفته آینده به اتمام رسد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان مرکزی ادامه داد: تاکنون در مناطق زلزله زده غرب کشور پنج هزار واحد مسکونی روستایی کارشناسی شده است که از این تعداد ۲ هزار واحد توسط بنیاد مسکن این استان انجام شده است.
در این نشست گزارشی از فعالیت های ارایه شده سپاه روح الله، هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی به مناطق زلزله زده غرب کشور ارایه شد.
زلزله هفت و سه دهم ریشتری 21 آبان ماه امسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب مرکز کرمانشاه رخ داد.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده است.
3005/3075/خبرنگار: معصومه صفری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.