به گزارش خبرنگار ایرنا؛ هوشنگ بازوند چهارشنبه شب در جلسه ستاد بازسازی مناطق زلزله زده استان در سرسرای اجتماعات تدبیر استانداری به مدیران سازمان نظام مهندسی استان هشدار داد که اگر نقشه برداری را به کندی انجام دهند، آنها را از روند بازسازی مناطق زلزله زده خارج خواهد کرد.
وی تاکید کرد: در روزهای آینده روند اجرایی کار نظام مهندسی کرمانشاه بررسی می شود و در صورتی که نظام مهندسی استان قادر به انجام ‌کار نباشد یا مشاور گرفته و یا از نظام مهندسی دیگر استان ها استفاده خواهد شد.
استاندار کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ‌تخلیه نخاله های ساختمانی در مناطق شهری تاکید کرد و گفت: باید نخاله های ساختمانی در منطقه ای خارج از محیط شهری دفن شود.
بازوند افزود: بنیاد مسکن باید مکانی را برای تخلیه نخاله های شهری شناسایی و آنها را به خارج از شهر انتقال دهد.
وی تصریح کرد: تخلیه نخاله های شهری باید بر اساس استانداردهای دانشگاه علوم پزشکی باشد و در صورتی که کم کاری در این قسمت انجام شود بنیاد مسکن باید پاسخگو باشد.
استاندار کرمانشاه همچنین به ساخت و ساز امکان بهداشتی در مناطق زلزله اشاره کرد و گفت: ابهاماتی در پروژهای دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد که باید با برگزاری جلساتی کارشناسی به آن رسیدگی شود.
بازوند با اشاره به اینکه عده ای در مناطق زلزله زده تنها با هدف دریافت اقلام کمکی، چادر برپا کرده و در منازل خود ساکن هستند، گفت: روند توزیع سبدهای کالا در ایام نوروز باز بینی می شود تا اشخاص تنها به بهانه دریافت این اقلام چادرها را برپا نگه ندارند.
وی همچنین به ساخت منزل برای مستاجران نیز اشاره کرد و گفت: پول ساخت و ساز برای مستاجران را در هیات دولت تصویب و دریافت کرده ایم.
استاندار کرمانشاه ادامه داد: بر اساس این مصوبه در مناطق روستایی به مستاجران 30 میلیون تومان و در مناطق شهری 40 میلیون تومان تسهیلات پرداخت خواهیم کرد.
بازوند توضیح داد: مستاجرانی که خودشان زمین دارند می توانند به بنیاد مسکن مراجعه و اقدامات لازم را انجام دهند اما مستاجران فاقد زمین نیز می توانند به فرمانداری ها مراجعه کنند تا برای زمین های مورد نیاز آنها با کمک راه و شهرسازی چاره اندیشی شود.
وی همچنین به بازسازی روحی روانی مردم زلزله زده نیز اشاره کرد و گفت: نباید تنها بر بازسازی در حوزه زیر ساخت ها و سخت افزاری بپردازیم بلکه ترمیم روحی روانی مردم آسیب دیده را نیز باید در نظر داشته باشیم.
وی اعلام کرد: اقدامات روحی روانی به منظور بازسازی مناطق زلزله زده از این پس با محوریت معاونت سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه پیگیری می شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیش از 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دیده اند.
7445/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.