محمود رضا نیازی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه ایام نوروز با اولویت تمرکز بر عرضه مواد غذایی، بهداشتی، شوینده ها، قطعات خودرو، ترازوهای مورد استفاده در میادین میوه و تره بار و مراکز عرضه عمده و جزئی از 15 اسفند آغاز شده است.
به گفته او همچنین فعالیت یک هزار نازل فعال سوخت مایع (بنزین و گازوئیل) در جایگاه های عرضه و همچنین وسایل بازی در شهر بازی ها نیز در قالب این طرح نظارتی، کنترل می شود.
وی خاطر نشان کرد: طرح نظارتی اداره کل استاندارد کرمانشاه از 15 اسفند همزمان با سراسر کشور و با همکاری مدیریت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت و اداره کل تعزیرات استان آغاز شده و تا 15 فروردین 97 ادامه پیدا می کند.
نیازی با اشاره به اینکه استفاده از کالاهای باکیفیت تولید داخل حق شهروندان ایرانی است، گفت: امنیت و سلامت شهروندان از اولویت های سازمان ملی استاندارد بوده و ناظران اداره استاندارد با نگاه هوشیارانه خود کیفیت کالاهای عرضه شده در بازار را در ایام نوروز به دقت رصد می کنند.
وی یادآوری کرد چنانچه کالاهای موجود در واحدهای عرضه استان مغایر با شاخص‌های استاندارد باشد، اقدامات حقوقی لازم با تولید کنندگان و عرضه کنندگان این نوع کالاها به عمل خواهد آمد.
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه، اضافه کرد: تولید، ‌توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین‌تر از استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران جرم محسوب می شود و مطابق قوانین جاری با متخلفان از قوانین استاندارد، برخورد خواهد شد.
وی تاکید کرد: ایمنی و سلامت مردم خط قرمز سازمان ملی استاندارد بوده و اداره کل استاندارد استان عزم جدی برای مقابله با کالاهای بی‌کیفیت دارد و با هرگونه اهمال در این زمینه برخورد می شود.
نیازی افزود: محصولات تولید داخل مشمول رعایت استاندارد اجباری، ملزم به درج کد 10 رقمی منحصر به فرد در زیر نشان استاندارد روی بسته بندی کالا هستند که شهروندان می توانند با ارسال این کد به سامانه پیامکی 10001517، اطلاعاتی شامل نام واحد تولیدی، نام محصول، وضعیت پروانه کاربرد علامت استاندارد و تاریخ انقضای آن را دریافت نمایند.
وی گفت: مصرف کنندگان می توانند در صورت مشاهده کالاهایی که پس از ارسال پیامک به سامانه مذکور اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای 1517 در جریان قرار دهند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی شود.
در استان کرمانشاه بیش از50 هزار واحد صنفی و نزدیک به 15 مرکز بازی برای کودکان و نوجوانان وجود دارد.
7458/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.