به گزارش خبرنگار ایرنا ، در این طرح که تا 15 فروردین ماه سال آینده ادامه دارد ، 11 تیم و پایگاه نظارتی در سراسر استان به صورت تمام وقت بر نحوه ارائه خدمات به شهروندان و مسافران نوروزی نظارت خواهند داشت .
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت : طرح نظارتی ویژه ایام نوروز هر ساله با توجه به افزایش تقاضای عمومی مردم برای خرید کالاها و خدمات همچنین انجام سفرهای زیارتی و سیاحتی مسافران نوروزی در 2 مرحله از 15 تا 29 اسفند و در ایام عید نوروز از 2 فروردین تا 15 فروردین برقرار است .
مهدی عباسی ویژگی طرح نظارتی ایام نوروز را سرعت بخشی به رسیدگی پرونده متخلفان صنفی ، اعمال روش های تنبیهی در محل و همچنین برخورد جدی و سختگیرانه اعلام کرد.
وی گفت : در این ایام با متخلفان و سوء استفاده کنندگان برخورد تذکری نخواهد شد و به صورت مستقیم مورد جزا واقع می شوند .
مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران هدف از اجرای طرح نطارت نوروزی را حمایت از حقوق مصرف کننده و حفظ سلامت شهروندان و ارائه کالای با کیفیت و استاندارد و همچنین ایجاد تعادل در بازار و تثبیت قیمت ها اعلام کرد.
عباسی از شهروندان و مسافران نوروزی خواست تا موارد تخلف را از طریق سامانه 124 و 135 به بازرسان در هر منطقه اعلام کنند .
وی تاکید کرد : با توجه به فقدان تیم بازرسی در برخی مناطق استان و به منظور پوشش کامل استان ، بازرسان تعزیرات به صورت دوره ای و سیار در مناطق دیگر فعالیت خواهند بود .
مدیرکل تعزیرات حکومتی گفت : ما این آمادگی را داریم در شهرها و مناطقی از استان که فاقد تیم بازرسی هستند با فراهم شدن امکانات و مکان برای بازرسان توسط نهادها ، تیم دائمی مستقر کنیم .
وی افزود : هم اکنون در شهرستان ساری یک شعبه ثابت و یک شعبه سیار داریم و اولویت رسیدگی پرونده ها در طول اجرای طرح نوروزی با آن دسته از کالاهایی است که در سبد خانوار اهمیت بیشتری دارند مانند پوشاک ، آجیل و خشکبار ، بازار میوه ، شیرینی و همچنین قالیشویی و خشک شویی ها .
عباسی گفت : متخلفان برای بار اول جریمه نقدی می شوند و در صورت تکرار با نصب پارچه در محل ، متخلف بودن واحد صنفی به اطلاع عموم خواهد رسید و برای بار سوم نیز واحد صنفی متخلف پلمب می شود.
بر اساس گزارش تعزیرات حکومتی مازندران ، در تعطیلات نوروزی 96 بیش از یکهزار و 400 فقره پرونده تعزیراتی در استان تشکیل و متخلفان حدود 10 میلیارد ریال جریمه شدند.
همچنین در 11 ماه امسال بیش از 15 هزار فقره پرونده تعزیراتی در مازندران تشکیل شد که متخلفان حدود 120 میلیارد ریال جریمه شدند.
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.