به گزارش خبرنگار ایرنا، طیب صفری روز پنجشنبه در نشست خبری با عنوان 'ربع قرن تلاش' به مناسبت بزرگداشت بیست و پنمین سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، افزود: این میزان کانون فرهنگی مساجد نشانگر رشد 30درصدی در مقایسه با سال های گذشته است.
وی با تاکید براینکه باید کارکردهای مساجد صدر اسلام بازیابی شود، اظهار داشت: نقش مساجد در صدر اسلام تنها به عبادت و راز و نیاز با پروردگار منتهی نمی شد بلکه بسیاری از امورات مرتبط با زندگی مردم و حتی شروع زندگی مشترک در مساجد انجام و برنامه فرماندهی و رهبری نبردها در همین مکان پی ریزی می شد.
صفری با بیان اینکه به مرور زمان مساجد از نقش اصلی خود در زمان صدر اسلام فاصله گرفته اند، گفت: مساجد باید به پایگاه های مردمی و فراگیر تبدیل شود تا عموم مردم را تحت پوشش قرار داده و به مامنی برای آنان تبدیل شود.
صفری به توصیه بزرگان در راستای تسهیل حضور مردم در مساجد و ایجاد جاذبه اشاره کرد و گفت: نزدیک به 25سال است که از عمر کانون مساجد می گذرد و در این مدت 24 هزار مسجد در سطح کشور دارای کانون فرهنگی هنری شده اند.
وی از وجود چهار مرکز فرهنگی هنری کانون‌های مساجد در مراکز زندان‌های استان خبر داد و گفت: از 550 کانون، 213 کانون شهری و 337 کانون روستایی هستند که بیشترین کانون در کرمانشاه به میزان 184 مورد وجود دارد و کمترین کانون در شهر دالاهو به میزان 25مسجد و 6 کانون قرار گرفته است.
به گفته صفری، بیش از255 کتابخانه در کانون مساجد استان وجود دارد که از این میزان 142 کتابخانه مخزن دار هستند.
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کرمانشاه به تلاوت یک صفحه از قرآن در مساجد اشاره کرد و افزود: علاوه بر طرح تلاوت نور، 35خانه نور نیز وجود دارد.
وی همچنین از وجود بیش از 29کانون تخصصی در استان خبر داد و اظهار داشت: کانون های مصلی به 13 کانون رسیده و همچنین 10خانه فرهنگی دیجیتال و سه کانون دانشجویی وجود دارد.
این مسئول با تاکید بر اینکه حمایت مادی از کانون مساجد ضرورت دارد افزود: در سال جاری به دلیل نبود بودجه تاکنون موفق نشده ایم به حمایت مالی کانون های فرهنگی بپردازیم که درخواست کمک برای رفع این معضل را داریم.
7460/3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.