به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کرمانشاه؛ محمد ابراهیم الهی تبار در دیدار با استاد اردشیر کشاورز، پژوهشگر و تاریخ پژوه کرمانشاهی با تاکید بر لزوم تجلیل از چهره های برجسته و مفاخر استان، بیان کرد: این کار علاوه بر قدردانی از علم و اندیشه این بزرگان، سبب می شود جوانان و دیگر افراد جامعه بتوانند از آنها الگو برداری کنند.
وی اظهار کرد: تکریم نخبگان وظیفه تک تک اعضای جامعه است چرا که هریک از این شخصیت ها آثار ملموس و ارزشمندی از خود بجای گذاشته اند.
الهی تبار اظهار امیدواری کرد جوانان ما از چنین افرادی سرمشق و الگو بگیرند چرا که نقش بسیار پررنگی در تعالی فرهنگ استان دارند و باید به فکر شناخت هرچه بیشتر این سرمایه ها بود تا زمینه تأسی از این بزرگان به نحو موثری فراهم شود.
به گزارش ایرنا؛ اردشیر کشاورز در سال 1330 در محلهٔ آبشوران در شهر کرمانشاه به دنیا آمد.
گُرد کُرد، ایلات و عشایر، میرزا رضا کلهر، رشید یاسمی ، رجال و مشاهیر کرمانشاه، کرمانشاه و دورنمای قدیم شهر، کرمانشاهان در جنگ جهانی اول و کرمانشاهان در سفرنامهٔ سیاحان از جمله تالیفات این پژوهشگر کرمانشاهی است.
در 1380 اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، اسنادی را برای نگارش تاریخ وقف استان به وی سپرد ؛ بدین ترتیب کتاب‌هایی با نام، زندگان عرصهٔ عشق و بقاع متبرک در 6 جلد چاپ شدند و این کتاب‌ها به عنوان کتاب سال و کشاورز به عنوان نویسندهٔ سال برگزیده شدند.
این پژوهشگر، در برنامه های صدا و سیمای استان کرمانشاه نیز حضوری فعال دارد و سال هاست کرمانشاهیان، صدای گرمش را به عنوان کارشناس مباحث کُردی در رادیو کرماشان می‌شنوند.
3033
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.