رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: لوازم اولیه توسعه، تحقق ظرفیت و پتانسیل‎های درونی منطقه بوده و در عین حال می‎توان از ظرفیت‌های محیطی هم بهره گرفت، اما اصل همان ظرفیت‎های درونی است که باید بالفعل شوند.      به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، داوود بهبودی در مجمع مشورتی توسعه شهرستان هریس، ذینفعان(مردم) را جزوی از از ارکان توسعه دانست و گفت: دولت نیز از ارکان توسعه است، اما مهمترین رکن توسعه راهبران توسعه هستند که حلقه واسط بین دولت و مردم به شمار می‌روند و می‌توانند دولت را به مردم متصل کنند. 
 
بهبودی با بیان اینکه به طور یقین توسعه از دولت شروع نمی‌شود و نقش دولت در امر توسعه تسهیل‌گری است، افزود: اگر نخبگان و فعالان شهرستان نقش توسعه‌ای خود را بپذیرند و مشارکت‌پذیری از خود نشان دهند دولت نیز نقش تسهیل‌‎گری خود را بخوبی ایفا خواهد کرد.
 
وی تشریح کرد: اگر همه ارکان توسعه به تعریفی واحد و اجماع از توسعه برسند چرخ‌های توسعه شهرستان به حرکت در می‌آید و دولت مجبور خواهد شد رویکرد خود را تغییر داده و با بدنه آگاه و روشنفکر جامعه همراه شود.
 
وی یادآور شد: اولین برنامه و ماموریت این مجمع سازماندهی و استمرار تشکیل جلسات بوده؛ قدم بعدی رسیدن به سندی برای توسعه شهرستان است و سند تدبیر توسعه شهرستان می‌تواند همین سند توسعه شهرستان باشد.
 
وی افزود: برخورداری بخشی از توسعه است ولی قطعا فقط در آن خلاصه نمی‌شود، به طوری که مثال‌های فراوانی برای عدم تحقق توسعه از مسیر برخورداری صرف وجود دارد.
 
گفتنی است، در ابتدای این جلسه جمعی از نخبگان و فعالان فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از اقشار مختلف دانشگاهی و نهادهای مدنی به ارائه دیدگاه‌های خود در زمینه توسعه شهرستان هریس پرداختند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.