داود بهبودی روز یکشنبه در حاشیه مجمع مشورتی توسعه شهرستان مرند با حضور نخبگان، در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در فضای کلی جامعه همه ما مطالبه‌گر توسعه هستیم و همه اجزای جامعه به نوعی از وضعیت موجود ناراضی هستند.
وی با بیان اینکه وضعیت موجود نشان‌ می‌دهد ما به آنچه که می‌خواستیم نرسیده‌ایم، افزود: اگر در این میان یک طرف ماجرا دولت است، طرف‌های دیگر امر توسعه گروه‌های ذی نفوذ، مرجع و نهادهای مدنی هستند.
بهبودی فلسفه تشکیل مجامع مشورتی توسعه شهرستان‌ها را تلاش برای تغییر پارادایم توسعه در چارچوب فکری جامعه خواند و گفت: اینکه دولت همه کارها را باید انجام دهد، در امر توسعه کارآمد نیست و لازم است نقش‌های راهبری و مشورتی همه گروه‌ها در این زمینه احیا شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: شروع این حرکت شاید با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باشد ولی بطور قطع ادامه آن بر عهده مردم و نخبگان جامعه است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرستان‌ها نهادهای پیشرو توسعه وجود دارد؛ مثل فرمانداری‌ها که محور توسعه شهرستان محسوب می‌شود، ولی به جز آن دیگر نهادهای مردمی هم باید در امر توسعه نقش ایفا کنند.
بهبودی با بیان اینکه سرمایه‌های اجتماعی، طبیعی و انسانی شهرستان مرند سرمایه‌های این شهرستان به شمار می‌روند،اظهار کرد: برای رسیدن به توسعه، صرف اتکا به داشته‌های محلی جوابگو نیست و باید از منابع و سرمایه‌های خارج از شهرستان هم استفاده و آنها را به منطقه جلب و جذب کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه نباید چالش‌های اجتماعی و سیاسی شهرستان به مهم ترین موضوع شهرستان یعنی توسعه غلبه کند، افزود: همه فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی باید در راستای پیشبرد امر توسعه در شهرستان تعریف و پیگیری شود.
وی با بیان اینکه مطالبات مردم هم در فضای شفاف قابل پیگیری و حل شدن است و شفاف‌ سازی دولت در لایحه بودجه سال بعد در همین راستا ارزیابی می‌شود،خاطر نشان کرد: بدیهی است که شفاف‌سازی منجر به بهبود وضعیت خواهد شد ولی این مطالبات باید در بستری معقول مطرح شود و نباید ماهیت ساختارشکنانه پیدا کند.
بهبودی گفت: هر اتفاق مهم و مثبتی به یقین از دل خود شهرستان برخواهد خواست و هیچ کس خارج از شهرستان و استان برای تحقق توسعه نمی‌تواند نسخه بپیچد.
تنظیم: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.