استاد دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر اهمیت استقلال اندیشه، گفت: نیازمند متفکرانی هستیم که به استقلال در اندیشه فکر می‌کنند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، قاسم پورحسن در نشستی با اصحاب رسانه‌ی استان در حاشیه برگزاری همایش ملی بررسی اندیشه‌های استاد علامه جعفری در تبریز، اظهار کرد: برگزاری همایش یعنی اینکه، کار و بررسی‌های علمی انجام شده و اکنون زمان بسط و ارائه‌ی آن است.
 
وی با تاکید بر ضرورت برگزاری همایش‌های بامحتوا در رابطه با اندیشمندان و مفاخر کشورمان، بیان کرد: همایش یک شوی عمومی است و باید موضوعات همایش به بطن دانشگاه‌ها و دپارتمان‌ها منتقل شده و مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
 
پورحسن گفت: تلنگر اول این است که سنت ما مهم است و ما در درون سرزمینی زندگی می‌کنیم که باید به سنت آن پاییند بوده و بازگردیم. این به معنی قهر با سنت‌های دیگر نیست؛ بلکه توجه به سنت‌های ایران است.
 
وی اضافه کرد: در همایش تاکید کردیم که اگر می‌خواهیم دست به تولید اندیشه بزنیم، باید مبتنی بر سنت و اندیشه‌ی ما باشد، نه اینکه انبوهی از نوشته‌ها، صرفا در توصیف آرا و نظراتی باشد که قبلا وجود داشته است!
 
دانشیار فلسفه دانشگاه علامه طباطبایی اضافه کرد: جلوی فراگیری علم را نمی‌شود گرفت، اما حرف ما این است که می‌خواهیم یافته‌ها و علم گرفته شده از جوامع غرب را در سنت خودمان به کار بگیریم. این تطبیق باید مبتنی بر سنت‌های ما و با استقلال اندیشه همراه باشد.
 
وی با بیان اینکه ما نیازمند متفکرانی هستیم که به استقلال در اندیشه فکر می‌کنند، گفت: برخی از متفکران ما در ذیل تفکر دیگری مطالعه و بررسی می‌کنند و تعداد متفکرانی که دارای موقف مستقلی بوده و در ذیل تفکر دیگری قرار نگیرند، اندک است.
 
وی با تاکید بر اینکه استقلال در فکر، تولید اندیشه می‌کند، خاطرنشان کرد: در همایش مطرح کردیم که علامه جعفری متفکری است که از ارزش والای استقلال اندیشه آگاه است؛ باید طریق این اندشمند فقیه را پیش گرفته و اندیشه‌های ناب این شخصیت را در جامعه مطرح کنیم.
 
گفتنی است، همایش ملی بررسی اندیشه‌های استاد علامه جعفری طی روزهای اول و دوم آذرماه با حضور اندیشمندان وصاحب‌نظران در تبریز برگزار شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.