دکتر حیات سوماری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به بازدیدهای مستمر کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین از واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی افزود: عرضه گوشت کشتار غیرمجاز از مهمترین مواردی است که کارشناسان دامپزشکی به شدت با آن برخورد خواهند کرد.
سرپرست شبکه دامپزشکی هرسین با تاکید بر مخاطرات بهداشتی گوشت کشتار غیرمجاز، از آن به عنوان یک تهدید جدی علیه بهداشت عمومی یاد کرد و افزود: در زمینه برخورد با متخلفان با کسی مماشات نداریم.
وی با اشاره به انجام نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی بر کشتارگاه های دام و طیور اظهار کرد: در تمام کشتارگاه ها یک دامپزشک و یک کارشناس دامپزشکی بر روند کشتار نظارت کامل دارد به همین دلیل محصولات استحصالی مورد تایید است و توصیه می شود.
به گفته دکتر سوماری، حدود 30 واحد عرضه فرآورده های خام دامی در شهرستان هرسین وجود دارد که به صورت مستمر توسط کارشناسان دامپزشکی بازرسی می شوند.
وی از شهروندان نیز خواست که از خرید گوشت کشتار غیرمجاز جدا خودداری کرده و گوشت و فرآورده های خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و مجاز تحت نظر دامپزشکی تهیه کنند.
او همچنین اعلام کرد که شهروندان هرگونه تخلف در این زمینه را می توانند از طریق شماره تماس چهاررقمی 1512 و سامانه پیامکی 100010001512 با کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه در میان بگذارند.
شهرستان هرسین با جمعیتی افزون بر 78 هزار نفر در 44 کیلومتری جنوب شرق کرمانشاه واقع شده است.
3033/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.