به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی نیک کردار عصر یکشنبه در مراسم افتتاح 2 طرح عمرانی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار کرد: دولت تدبیر و امید توجه بسیار خوبی به حوزه دانشگاه در بخش های مختلف داشته است.
وی ادامه داد: در حالی که از سال 52 که دانشگاه رازی احداث شده تا سال 92 زیربنای این دانشگاه 130 هزار متر مربع بوده تنها در 4.5 سال اخیر این زیربنا به 200هزار متر مربع افزایش یافته است.
نیک کردار گفت: دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز پس از 15 سال بلاتکلیفی در دولت آقای روحانی به سرانجام رسید و هم اکنون با 22 هزار متر مربع زیربنا یکی از دانشگاه های خوب استان محسوب می شود.
معاون عمرانی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه دانشگاه کلید توسعه استان است، افزود: مجموعه مدیریتی استان به این موضوع باور کامل دارد و به همین دلیل طرح آمایش استان برای تدوین به مجموعه دانشگاهی سپرده شد.
وی گفت: بالغ بر 130 نفر از اساتید دانشگاه های استان از جمله دانشگاه رازی درگیر تدوین طرح آمایش استان بودند و خوشبختانه طرح خوبی نیز آماده شد.
نیک کردار در پایان ابراز امیدواری کرد با کمک جامعه دانشگاهی بتوانیم شاهد توسعه و رونق هرچه بیشتر استان و بهبود مسکلات موجود باشیم.

**دولت در زلزله کرمانشاه بیش از تمامی مناطق زلزله زده کمک کرد
حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز در این مراسم با تقدیر از اقدام های دولت در مناطق زلزله زده کرمانشاه، گفت: می توانم شهادت دهم دولت در زلزله کرمانشاه بیش از تمامی مناطق زلزله دیگر کشور کمک کرد.
وی افزود: هرچند کاستی هایی نیز وجود داشته و دارد اما حتما در روزهای آتی کمک های بیشتری به دست مردم مناطق زلزله زده می رسد.
فلاحت پیشه گفت: با وجود مشکلات مالی دولت، حدود 54 هزار میلیارد ریال تسهیلات و کمک های بلاعوض به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه اختصاص پیدا کرده است.
نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به اهمیت جامعه دانشگاهی در رونق و توسعه استان، گفت: این قشر فرهیخته به خوبی می توانند مطالبات خود و مردم را به نمایندگان انتقال تا آن ها موضوعات را از طریق مسئولان مربوطه در دولت پیگیری کنند.
وی در پایان به موضوع منطقه آزاد قصرشیرین اشاره و اظهار کرد: این موضوع در لایحه قرار گرفته و برای تصویب نهایی باید در صحن علنی مجلس مطرح و رای بیاورد که مجمع نمایندگان استان تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار خواهند بست.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.