در این مطلب آمده است: چندین سال است که مردم استان کرمانشاه به وی‍‍ژه مردم مرزنشین شهرستان قصرشیرین در انتظار تصویب نهایی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین هستند و در این سالها بارها و بارها اخبار ضد و نقیضی از الحاق و یا حذف نام قصرشیرین از لیست مناطق آزاد تجاری کشور به گوش رسیده است و هنوز هم به درستی معلوم نیست که سرنوشت این شهرستان در لیست مناطق آزاد تجاری ایران چگونه است؟ تا اینکه به تازگی فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه ای در باره آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، گفته است: 'در کمیسیون اقتصادی مجلس و با حضور وزیر اقتصاد و دارایی جلسه‌ای برای بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد تجاری هشتگانه برگزار و هم کلیات و هم نقشه‌های این مناطق بررسی شد.
در این جلسه 2 منطقه آزاد تجاری اردبیل و جاسک برای بررسی و مطالعه بیشتر به کمیته‌های مربوطه ارجاع شد، اما هیچ ایرادی به پرونده منطقه آزاد تجاری قصرشیرین وارد نشد.
با ادامه این روند و با توجه به اهمیت و فوریتی که وجود دارد، ظرف حدود یک ماه آینده موضوع منطقه آزاد تجاری قصرشیرین در کمیسیون اقتصادی مجلس تعیین تکلیف می شود.
تجری مرحله بعدی پس از تصویب در کمیسیون اقتصادی را طرح موضوع در صحن علنی مجلس دانست و تاکید کرد: اگرچه تا پایان سال درگیر بودجه هستیم، اما امیدواریم این موضوع تا پایان سال در صحن علنی مجلس مطرح و تعیین تکلیف شود.
وی با اشاره به مقاومت‌هایی که در مجلس برای تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین وجود دارد، یادآوری کرد: مجمع نمایندگان رایزنی و پیگیری لازم را برای جلب رضایت سایر نمایندگان خواهند داشت.»
قطعا راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری قصرشیرین به ایجاد اشتغال، توسعه صادرات، جذب سرمایه‌گذاران خارجی، جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه، پایداری جمعیت در منطقه و ... کمک خواهد کرد که البته نیاز است این روند تصویب نهایی آن در مجلس و دولت زودتر به سرانجام برسد.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.