به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود علوی روز یکشنبه در مراسم راهپیمایی مردم کرمانشاه در چهار راه بسیج این شهر با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ملت ایران با هدایت های رهبر معظم انقلاب راه خود را ادامه خواهد داد و پرچم پرافتخار انقلاب را به دست صاحب اصلی اش امام زمان (عج) خواهد سپرد.
او پیروزی انقلاب اسلامی را وعده خداوند متعال دانست و گفت: پیروزی انقلاب اسلامی وعده خداوند متعال به ملتی بود که برای رسیدن به اهداف و آرمان های خود پایمردی و استقامت کردند و در این راه زحمات زیادی را متحمل شدند و شهید دادند.
او با یادآوری شروع نهضت حضرت امام (ره) در سال های 41 و 42، افزود: حضرت امام در آن زمان با بیانات و سخنرانی های خود ملت ایران را نسبت به ظلم و ستم رژیم طاغوت آگاه می کردند و با این افشاگری ها، اقشار مختلف به صف مبارزه علیه رژیم شاه پیوستند.
وی اظهار کرد: در سال 42 که رژیم طاغوت قیام ملت ایران را سرکوب کرد فکر می کردند نقطه پایان اعتراض ها و مخالفت ها علیه رژیم است در حالیکه جرقه های انقلاب از آن زمان زده شد.
وی افزود: در آن سال ها شرایط داخلی و خارجی برای پیروزی انقلاب فراهم نبود اما امام (ره) بسترهای مبارزه را فراهم کردند و 15 سال بعد از آن یعنی در سال 57 نتیجه داد.
وی انقلاب اسلامی را از مصادیق اصلی نصرت خداوند متعال در لحظه ناامیدی دانست و گفت: در سال 57 کسی فکر نمی کرد اما با پشتوانه مردم و بدون حمایت کشورهای خارجی بتواند علیه رژیم طاغوت قیام کند و به پیروزی برسد.
وزیر اطلاعات با بیان اینکه تحلیلگران سیاسی آن زمان وقوع انقلاب را پیش بینی نکرده بودند، افزود: کسی فکر نمی کرد ملت ایران بتواند در مقابل رژیم طاغوت به پیروزی برسد و آن را غیرممکن می دانستند.
حجت الاسلام علوی به نفوذ کلام حضرت امام (ره) در میان اقشار مختلف مردم نیز اشاره کرد و گفت: بعد از افشاگری ها و روشنگری های حضرت امام علیه رژیم طاغوت اقشار مختلف با امام (ره) همراهی کردند.
او از حوزه، دانشگاه و بازار به عنوان پایگاه های اصلی انقلاب اسلامی نام برد و گفت: حضرت امام (ره) علما و روحانیون را به مبارزه علیه رژیم طاغوت فراخواند و با روشنگری در مورد ظلم و ستم های این رژیم علیه ملت ایران از آنان خواست به صف مبارزین بپیوندند.
وزیر اطلاعات همچنین مخاطب دیگر بیانات امام (ره) را دانشگاهیان دانست و افزود: دانشگاه در آن زمان در دست لیبرال های طرفدار غرب و یا کمونیست های طرفدار شوروی بود و بچه مسلمانان جایگاهی در دانشگاه ها نداشتند اما روشنگری های امام باعث شد که دانشجویان مسلمان بپا خیزند و با امام همراهی کنند.
وی به نقش بازار و هیات موتلفه اسلامی در شکل گیری مبارزه علیه طاغوت نیز اشاره کرد و گفت: بازاریان نیز با امام به خوبی همراهی کردند و توانستند نقش موثری در مبارزه داشته باشند.
حجت الاسلام علوی با بیان اینکه در آن زمان شرق و غرب از رژیم شاه حمایت می کرد، گفت: کسی فکر از بین رفتن رژیم طاغوت را نمی کرد و امام با توکل به خداوند، همراهی ملت و بدون حمایت کشورهای خارجی توانست بر این رژیم ستگر غلبه کند.
وی تکیه شاه را به دولت آمریکا و رییس جمهوری وقت آن دانست و گفت: امام (ره) در سخنرانی های خود به روشنگری در باره دخالت آمریکا در امور داخلی کشورمان می پرداخت و تمام بدبختی های ملت ایران را از ناحیه آمریکا می دانست و این بیانات تاثیر بسزایی در از بین بردن وجهه آمریکا و رئیس جمهورش در نزد ملت ایران داشت.
وزیر اطلاعات در بخش دیگری از سخنرانی خود به تاثیرگذاری انقلاب اسلامی در منطقه پرداخت و گفت: این تاثیرگذاری موجب برملا شدن نقشه ها و توطئه های استکبار در منطقه شده است.
حجت الاسلام علوی، شکست نقشه‌ها و توطئه‌های دشمنان در منطقه که جدیدترین آن داعش بود را ثمره انقلاب اسلامی دانست و افزود: تاثیرگذاری انقلاب اسلامی منطقه را فرا گرفته و هر روز به پیروزی های جبهه اسلام در منطقه افزوده می شود.
وی اضافه کرد: سرود پیروزی با هدایت‌های رهبر فرزانه انقلاب و هدایت های امام گونه ایشان در حال سر دادن است.
وی اقتدار انقلاب اسلامی را از دیگر وعده‌های خداوند دانست و گفت: هر ملتی که در راه آرمان‌های خود استقامت و پایمردی داشته باشد به پیروزی می‌رسد.
وزیر اطلاعات همچنین در این سخنرانی از علما، روحانیون، شخصیتهای برجسته، شهدا، ایثارگران و مردم با فرهنگ و غیور کرمانشاه یاد کرد و گفت: این مردم در دوران انقلاب بخصوص دفاع مقدس، فداکاری ها و جانفشانی های زیادی کردند و جانانه از کیان اسلام و انقلاب دفاع کردند.
وی همچنین یادی از احمد عزیزی شاعر انقلاب کرد و افزود: در سفر قبلی بنده به کرمانشاه در بیمارستان بر بالین این شاعر انقلابی حاضر شدم و امروز که این عزیزان در بین ما نیستند باید یاد آنها را گرامی بداریم.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.