به گزارش خبرنگار ایرنا، هوشنگ بازوند روز شنبه در پنجمین جلسه ستاد سرمایه گذاری خارجی استان که در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه با هدف بررسی مشکلات حوزه سلامت برگزار شد، از جذب سرمایه گذاری خارجی به عنوان یکی از راهکارهای رونق اقتصاد استان یاد کرد.
وی اضافه کرد: باید بیشتر از گذشته بررسی شود که چه عواملی موجب رغبت و بازگشت سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان می شود و سپس این راهکارها باید عملی شود چرا که یک سرمایه گذار موفق، زمینه ای برای تکرار آن در یک منطقه است.
به گفته وی، هنگامی که یک فرد، سرمایه خود را در یک منطقه صرف می کند اگر نتواند به هدف خود دست یابد دیگر رغبتی برای این کار نخواهد داشت که این تجربه، منجر به تبلیغ منفی برای یک استان می شود.
استاندار کرمانشاه با تاکید براینکه همه ارگان ها و مسئولان مربوطه باید برای جذب سرمایه گذار خارجی تلاش کنند، تصریح کرد: بارها تاکید کرده ام که همه ما باید برای جذب سرمایه گذار به استان فرش قرمز پهن کرده و سعی کنیم موانع را از پیش پای آنان برداریم چرا که این امر کمک به ارتقاء اقتصاد و وضعیت معیشتی مردمان این منطقه است.
در ادامه رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز اظهار داشت: در سالهای اخیر استان کرمانشاه به دلیل داشتن مراکز درمانی مجهز و کادر پزشکی متخصص و توانمند به قطب درمانی غرب کشور تبدیل شد که باید از این امتیاز در راستای جذب سرمایه گذاری خارجی استفاده کرد.
محمودرضا مرادی افزود: از همین رو ایجاد بیمارستان 700 تختخوابی برای جبران کمبود تخت های بیمارستانی و ارتقا خدمت رسانی ضرورت دارد که موجب جذب سرمایه گذار به همراه رونق اقتصاد استان می شود.
به گفته وی، این بیمارستان در چهار فاز با اعتبار 742 میلیارد تومان احداث می شود که ساخت آن می تواند تا میزان مطلوب، جبرانی برای کمبود 800 تخت بیمارستانی در مقایسه با میانگین کشوری شود.
این مسئول یادآور شد، قرار براین است که فاز نخست این پروژه بزرگ حدود سه سال آینده به پایان برسد.
در پایان این نشست، تعدادی از سرمایه گذاران به بیان راهکارها و پیشنهادها برای جذب سرمایه گذاری در استان پرداختند.
هم اکنون 17 بیمارستان در استان کرمانشاه زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می کنند.
استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 600 روستا است.
8066/7460 خبرنگار:زهره کریم زاده ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.