به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد همتی روز پنجشنبه در نخستین روز از دهه مبارک فجر در دیدار مسئولان دستگاه های اجرایی شهرستان با امام جمعه گیلانغرب، گازرسانی روستایی، آب و خاک، کشاورزی، دامپروری، حوزه سدها، واحدهای مسکونی مددجویی، آسفالت راه های اصلی، مجتمع آبرسانی روستایی، ایجاد و توسعه طرح های مخابرات، شیلات، عمران شهری و روستایی را از جمله مهمترین طرح هایی عنوان کرد که در ایام دهه فجر در گیلانغرب به بهره برداری می رسد.
وی میزان اعتبار هزینه شده برای اجرا و تکمیل این طرح ها را در مجموع 2 هزار و 620 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که طرح های افتتاح شده در گیلانغرب از حیث تعداد 20 و از نظر اعتبار هزینه شده نیز 262 درصد بیشتر از سال 95 است.
وی اجرای ده ها برنامه متنوع فرهنگی، هنری و ورزشی، گشایش نمایشگاه های مختلف، عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، نواختن زنگ انقلاب، رژه موتوری ناوگان حمل و نقل شهری، برپایی محافل انس با قرآن و برگزاری یادواره یکصد زن شهیده را از جمله مهمترین برنامه های در نظر گرفته در ایام الله دهه فجر در گیلانغرب ذکر کرد.
سرپرست فرمانداری گیلانغرب همچنین در ادامه از صادرات بیش از 830 هزار تن کالا از ابتدای سال جاری تاکنون از بازارچه مرزی سومار به عراق خبر داد.
همتی، ارزش ریالی کالاهای صادر شده از بازارچه مرزی سومار به عراق را 690 میلیون دلار اعلام کرد و گفت که این کالا توسط 45 هزار و 500 دستگاه کامیون حمل و جا به جا شده شده است.
وی اظهار کرد: ارزش کالاهای صادر شده از ابتدای امسال تاکنون در مقایسه با کل سال 95 ، 2 برابر رشد داشته است.
وی در ادامه از تهیه و ارائه طرح توجیهی رسمی شدن بازارچه سومار به مسئوولان خبر داد و ابراز امیدواری کرد به زودی شاهد تحقق این مطالبه به حق مردم منطقه باشیم که عملیاتی شدن این طرح بدون شک تحول بسیار زیادی را در توسعه منطقه به دنبال خواهد داشت.
امام جمعه گیلانغرب نیز در این دیدار گفت: انقلاب اسلامی ثمره خون های پاک ریخته شده ای است که برای ارزش هایی والا به دست آمد.
حجت الاسلام محمدرضا خاص امیری افزود: همه پیامبران و امامان معصوم (ع)، هدفشان دعوت به حیات و شادابی بوده است.
وی اظهار داشت: امام (ره) هم به عنوان ولی فقیه و اساسی ترین رکن نظام، با چنین تفکری که برگرفته از قیام عاشوراست، این نهضت را رهبری کردند تا به ثمر نشست.
وی ازمسئولان خواست تا با بیان خدمات نظام به مردم، توطئه های دشمنان را نقش برآب کنند چرا که دشمن دست بردار نیست و بایستی همواره هوشیار باشیم.
امروز همچنین در نخسیتن روز از دهه مبارک فجر، آیین عطرافشانی مزارشهدا و رژه موتوری ناوگان شهری در گیلانغرب برگزار شد.
گیلانغرب در غرب استان کرمانشاه بیش از 72 هزار تن جمعیت دارد.
7079/7398/3012/3033 خبرنگار: سلطانمراد شهبازپور ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.