سرهنگ علی کریمی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، اظهارداشت: این بدافزارها برای فریب مخاطبان به جای کلمه telegram از کلمه telgram استفاده می کنند که جعلی هستند و توسط کلاهبرداران هدایت می شوند.
وی افزود: این بدافزار ضمن دستکاری در اطلاعات اکانت تلگرام افراد قربانی برای تمامی مخاطبین فرد پیام ارسال و آنان را ترغیب به نصب این بد افزار می کند، از این رو قربان به دلیل اینکه پیام تبلیغاتی را از طریق دوستان خود دریافت به آن اعتماد می کنند.
رئیس پلیس فتای کرمانشاه عنوان کرد: این بد افزار ممکن است پس از نصب خود را مخفی کند از این رو برای حذف آن باید وارد قسمت تنظیمات و و سپس قسمت حذف برنامه نصب شده بروید، در غیر اینصورت بطور نامحدود به کار خود ادامه می دهد و امکان آسیب رساندن به اطلاعات، محتوا و سرقت شماره تلفن های فرد قربانی را دارد.
سرهنگ کریمی به مردم توصیه کرده است: از هموطنان عزیز درخواست داریم که به تبلیغاتی که برایشان ارسال می شود توجه نکنند و اگر قصد نصب برنامه ای را دارند حتما به آدرس آن توجه داشته باشند و در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرسCyberpolice.ir بخش تماس با ما و یا شماره تلفن 0832188190 در میان گذارند.
7445/8066 خبرنگار:سامان رحمتیان ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.