چندی قبل دختری جوان با حضوردر پلیس فتا از فردی به اتهام اخاذی در تلگرام شکایت کرد.شاکی به افسر تحقیق گفت: چند روز پیش فردی در تلگرام به طور خصوصی به من پیام داد که عکسهای خصوصیام را بهدست آورده و در یک کانال تلگرامی منتشر کرده است. اگر میخواهم عکسهایم را از آنجا بردارد، باید پولی بپردازم در غیر این صورت این عکسها را در کانالهای دیگر هم منتشر کرده و مرا به دردسر میاندازد.
وی افزود: ابتدا گفته هایش را باور نکردم تا این که کانال تلگرامی مورد نظر را نگاه کردم و متوجه شدم گفتههایش صحت دارد. در آن کانال غیراخلاقی علاوه بر عکسهای من، عکس دختران و پسران دیگری هم وجود داشت و مطالبی غیراخلاقی در کنار عکس من درج شده بود. به آن فرد که مدیریت کانال تلگرامی را به عهده داشت، 500 هزار تومان پول پرداخت کردم. او چند بار دیگر هم از من پول گرفت اما عکس و اطلاعاتم را پاک نکرد. دوباره برایم پیام فرستادکه باید پول بیشتری بپردازم که متوجه شدم هدف این فرد اخاذی بوده و از او شکایت دارم.
همزمان با تشکیل پرونده قضایی، تحقیقات پلیس فتا برای شناسایی و دستگیری اخاذ تلگرامی ادامه داشت تا این که دختران و پسران جوان دیگری هم با حضور در پلیس فتا شکایتهایی مشابه
مطرح کردند. با تحقیق از این شاکیان معلوم شد آنها نیز به همین شیوه در دام یک اخاذ اینترنتی گرفتار شدهاند.
با افزایش شکایتها روند رسیدگی به پرونده وارد مرحلهای جدید شد. جستوجوها در این باره ادامه داشت تا این که ماموران ردپای پسری را شناسایی کردند و او بازداشت شد.
ماموران در بازرسی از رایانه وی متوجه شدند او پیش از دستگیری، کانال تلگرامی غیراخلاقی را مسدود کرده است. ماموران رایانه و گوشی او را مورد بررسی قرار دادند که معلوم شد او خودش آن کانال تلگرامی غیراخلاقی را راهاندازی کرده است.
متهم با انتقال به پلیس فتا مورد تحقیق قرار گرفت و به اخاذی از دختران و پسران جوان اعتراف کرد.
پسر اخاذ به افسر تحقیق گفت: ابتدا برای تفریح عکسهای خصوصی دختران و پسران را در تلگرام و اینستاگرام سرقت کرده و بعد با دستکاری این عکسها، آنها را در یک کانال تلگرامی غیراخلاقی که خودم آن را راهاندازی کرده بودم، قرار دادم و مطالبی دروغین در کنار عکسهایشان درج میکردم.
وی ادامه داد: بعد از آن با شماره تلفن آنها تماس میگرفتم و تهدید میکردم اگر پولی به من نپردازند عکسهایشان را در کانالهای تلگرامی و دیگر شبکههای اجتماعی منتشر میکنم که میترسیدند و 300 تا 600 هزار تومان به من میدادند.
ابتدا این کار برای تفریح و سرگرمی بود. زمانی که متوجه میشدم آنها هر قدر بخواهم پول میدهند، دست به اخاذیهای بیشتر زدم.
برای متهم قرار قانونی صادر شد و تحقیقات برای مشخص شدن دیگر جرایمش ادامه دارد.
پلیس فتا با هشدار به کاربران اینترنتی از آنها خواست از قرار دادن عکسهای خود در شبکههای اجتماعی خودداری کنند تا مورد سوء استفاده افراد شیاد قرار نگیرند و زندگی، مال و آبرویشان به خطر نیفتد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 777324
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.