حسین ویسمرادی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مجتمع مسکن مهر 150 واحدی روانسر و روستای زلزله زده خانم آباد این شهرستان به خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبارات برای احداث 10 واحد مسکونی روستایی و 2 واحد مسکونی شهری و تعمیرات 90 واحد آسیب دیده این شهرستان اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه در مرحله اول اعتبارات نیز 21 میلیارد ریال برای تعمیر و بازسازی واحدهای خسارت دیده این شهرستان اختصاص پیدا کرده بود یادآور شد: در مجموع 35 میلیارد و 600 میلیون ریال در مرحله اول و دوم برای کمک به زلزله زدگان این شهرستان تخصیص پیدا کرده است.
فرماندار روانسر ادامه داد: در زلزله 21 آبان امسال در مجموع 30 واحد روستایی این شهرستان تخریب شد که کار بازسازی 14 واحد آن آغاز شده است
ویسمرادی اظهار داشت: پی کنی 6 واحد، اجرای فونداسیون پنج واحد، آرماتوربندی یک واحد و اسکلت سازی 2 واحد در روستاهای این شهرستان به پایان رسیده است.
وی با بیان اینکه تعدادی از واحدهای مسکن مهر 150 واحدی شهر روانسر نیز در حال بازسازی هستند، اضافه کرد: صاحبان 130 واحد این مجتمع به بانک های عامل معرفی شده اند که 100 واحد آن با بانک های عامل انعقاد قرار داد انجام داده اند اما به دلیل برخی از مشکلات این تسهیلات در حساب های آنان مسدود شده و اجازه برداشت ندارند که باید با اتخاذ راهکارها این مشکل نیز برطرف شود.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
8066/7455 خبرنگار:یوسف فتاحی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.