به گزارش ایرنا، حسین ویسمرادی روز یکشنبه در نشست ستاد بحران روانسر افزود: صاحبان 30 واحد خسارت دیده نوع یک این شهرستان با بانک های عامل انعقاد قرارداد انجام داده اند که 6 واحد آنها نیز شروع به کار کرده اند.
وی تصریح کرد: برای 120 نفر از صاحبان مسکن مهر 150 واحدی این شهرستان پرونده تشکیل شده که 95 مورد آنها برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده اند و از این تعداد 43 واحد عقد قرارداد و شروع به کار کرده اند.
فرماندار روانسر ادامه داد: 11 پرونده واحدهای تعمیری شهری و روستایی نیز به بانک های عامل معرفی شده که پنج مورد آنها با بانک های عامل انعقاد قرار داد بسته اند.
ویسمرادی از اتمام عملیات آواربرداری در روستای خانم آباد خبر داد و اظهار داشت: تاکنون 16 عدد کانکس در روستای خانم آباد و 2 عدد نیز در روستای تپه کل به منظور اسکان موقت نصب شده است.
وی تاکید کرد: 12 خانواده دیگر به کانکس نیاز ضروری دارند که بنیاد مسکن باید هر چه سریعتر در این خصوص اقدام کند.
رییس ستاد بحران روانسر یادآور شد: در مرحله اول تخصیص اعتبارات به مناطق زلزله زده 12 میلیارد ریال برای تعمیر واحدهای مسکونی و 9 میلیارد ریال برای بازسازی 30 واحد خسارت دیده این شهرستان اختصاص یافت.
شهرستان روانسر با 47 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غربی کرمانشاه قرار دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7455 خبرنگار:یوسف فتاحی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.