عزیزالله مهدیان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعداد اسکان موقت، 2 هزار مورد در روستاها و بیش از 400 مورد در شهرهای زلزله زده بوده است.
وی ادامه داد: البته در شهرها نیز پنج هزار سکو برای نصب کانکس ایجاد شده است و تقریبا روزانه 400 کانکس در مناطق شهری و روستایی نصب می شود.
مهدیان خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا کار اسکان موقت زلزله زدگان شهری و روستایی استان کرمانشاه تا ظرف یک ماه آینده به اتمام برسد.
معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ادامه افزود: تاکنون 98 هزار و 298 واحد در مناطق زلزله زده ارزیابی شده است که 48 هزار و 870 واحد روستایی و شهری نیاز به تعمیر و 36 هزار و 301 واحد هم نیاز به احداث مجدد دارند.
وی گفت: همچنین 13 هزار و 127 واحد ارزیابی شده نیز خسارتی ندیده اند و نیاز به تعمیر و احداث مجدد ندارند.
مهدیان در در ادامه از معرفی چهار هزار و 500 نفر به بانک برای دریافت تسهیلات اعطایی از سوی دولت خبر داد و گفت: اگر ظرفیت بانک ها اجازه دهد بنیاد مسکن می تواند روزانه 2 هزار نفر را به این مراکز برای دریافت تسهیلات و کمک های بلاعوض معرفی کند.
این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در شهرها بیشتر از آنکه دنبال اسکان موقت باشیم به دنبال اسکان دائم زلزله زدگان و ساخت منازل آن ها هستیم تا هرچه سریعتر به شرایط زندگی عادی خود باز گردند.
وی در پایان گفت: امروز عملیات احداث اولین سرپناه دائم زلزله زدگان در شهرستان سرپل ذهاب آغاز می شود و امیدوارم با تسهیلاتی که بانک ها در اختیار افراد قرار می دهند شاهد ساخته شدن هرچه سریعتر خانه های مردم باشیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.