دکتر ابراهیم شکیبا روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: از همان ساعات اولیه زلزله برای تمام گروه‌های هدف توزیع 25 هزار واکسن آنفولانزا در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه شامل نوزادان، افراد مسن و افرادی دارای بیماری‌های زمینه‌ای واکسیناسیون انجام شده و به تمام مصدومان زلزله واکسن کزاز تزریق شد.
وی با اشاره به وضعیت نامناسب سیستم فاضلاب شهری در مناطق زلزله‌زده، گفت: آب مناطق شهری مشکل ندارد، اما سیستم فاضلاب به خاطر چشمه توالت‌هایی که اضافه شده مشکل دارد، که در جلسه با معاون سیاسی امنیتی استانداری با محوریت وضعیت بهداشت و درمان مناطق زلزله‌زده قرار شد هر کدام از این مشکلات توسط مسئولان ذیربط پیگیری و رفع شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تنها راه مقابله با شیوع بیماری‌های واگیر در مناطق زلزله‌زده پیشگیری است، گفت: بروشور‌هایی با موضوع بهداشت و پیشگیری از بیماری‌های واگیر تهیه و بین مردم مناطق زلزله‌زده توزیع شده و توسط تعدادی از نیرو‌های این معاونت آموزش چهره به چهره در زمینه مشکلات بهداشتی به مردم مناطق زلزله‌زده داده می‌شود.
دکتر شکیبا همچنین دررابطه با برطرف کردن مشکلات بهداشتی مناطق زلزله‌زده گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای جمع‌آوری اصولی زباله‌ها و فراهم ساختن امکانات مناسب جهت دفع بهداشتی فاضلاب و افزایش ساخت حمام در این مناطق صورت گرفته و اقدامات مقتضی در حال پیگیری و انجام است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033خبرنگار و انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.