به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام علی ملکی روز سه شنبه در سالروز ولادت حضرت زینب (س) که به روز پرستار نیز نامگذاری شده است، در آیینی افزود: مدیریت دینی و سیاسی این بانوی بزرگوار در اوج مصیبت برای دفاع و نشر دین مبین اسلام می تواند هادی و رهگشای همگان باشد.
وی ادامه دارد: زندگی سراسر با برکت حضرت زینب ‌(س) برگرفته از آیات نورانی قرآن کریم بود و صبر و شکیبایی این بانوی بزرگ اسلام باید برای همه زنان و مردان مسلمان، الگو باشد.
امام جمعه قصرشیرین بیان کرد: روشنگری‌های حضرت زینب ‌(س) در واقعه کربلا، درسی بزرگ برای مسلمانان و جهان اسلام بود و اگر ازخودگذشتگی‌های این بزرگ بانوی اسلام و امام سجاد (ع) نبود، واقعه کربلا هیچگاه به‌ درستی بازگو نمی‌شد.
حجت الاسلام ملکی اضافه کرد که این بانوی بزرگوار با روشنگری‌های خود به ‌عنوان هادی امت رسول خدا (ص) در قالب سخنرانی‌ در مقابل یزید ، توانست جایگاه امامت در دین اسلام را محکم کنند.
وی در ادامه همگان را به بهره گیری از مکتب والای این بانوی بزرگوار دعوت کرد و افزود: حضرت زینب (س) نمونه عینی صبر و عفاف و الگوی مناسب پرستاران در جامعه اسلامی است که در سخت ترین شرایط به یاری بیماران می شتابند.
در پایان این آیین، مراسم مولودی خوانی برگزار شد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 27 هزار تن جمعیت و 186 کیلومتر مرز با عراق دارد.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.