پریسا محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: افتتاحیه این جشنواره امسال به دلیل استقبال شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب و با رایزنی‌های انجام شده با اساتید و مدیران مربوطه برای نخستین بار در کرمانشاه برگزار می شود.
او با بیان اینکه در این مراسم بیش از 10 نفر از اساتید کشوری و 10 نفر از چهره‌های ادبی و اجرایی بنیاد شعر و ادبیات ایران حضور خواهند داشت اظهار کرد: از شاعران ملی برجسته از جمله محمدعلی بهمنی، پرویز بیگی، عبدالجبار کاکایی، اسماعیل امینی، جواد محقق، علیرضا قزوه، محمود اکرامی‌فر، محمد کاظم کاظمی، محمد جواد محبت و بیژن ارژن برای شرکت در جشنواره دعوت کردیم.
معاون فرهنگی و رسانه ای مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه اظهار کرد: برای بهره‌گیری از ظرفیت های بالای ادبی کرمانشاه به جهت داشتن پیشینه نامداران بزرگ کرمانشاه و برای تبدیل شدن کرمانشاه به عنوان مرکز شعر و ادب پارسی و فولکور، برنامه ‌ریزی‌های لازم انجام شده است.
محمدی با اشاره به اینکه جایگاه کرمانشاه در شعر و ادبیات ایران بی‌بدیل است عنوان کرد: متصدیان فرهنگ و هنر وظیفه بالا بردن شأن و جایگاه ادب و هنر و فرهنگ استان را بر عهده دارند.
وی با بیان اینکه این جشنواره در چهارم بهمن‌ ماه در تالار انتظار ساعت 16 برگزار می‌شود، افزود: جشنواره شعر فجر در میان سایر جشنواره‌های فجر، جوان‌ترین جشنواره است زیرا شعر فجر دیرتر از سایر جشنواره‌ها تأسیس شده است.
در استان کرمانشاه که بیش از 24 هزار کیلومتر مربع وسعت دارد؛ حدود 2 میلیون نفر جمعیت در 14 شهرستان و بیش از 2 هزار و 600 روستا سکونت دارند که از این تعداد نیمی از جمعیت در مرکز استان زندگی می کنند.
این استان بافتی قومی و مذهبی دارد و اقوام کُرد، لک، جاف و ترک و همچنین مذاهب و فرق اهل تسنن، تشییع و اهل حق در این استان سکونت دارند.
استان کرمانشاه همچنین 371 کیلومتر مرز مشترک با 2 بخش کُردنشین و عرب نشین کشور عراق دارد و می توان گفت جزء استان های مهم کشور محسوب می شود.
به دلیل تنوع قومی و مذهبی و وجود خُرده فرهنگ های فراوان از استان کرمانشاه به نام هندوستان ایران نام می برند، کرمانشاه از قدمت و پیشینه تاریخی نیز برخوردار است و سنگ نوشته ها و بناهای تاریخی دوران قبل از اسلام و دیگر دوره های تاریخی نشان از وجود فرهنگ و تمدن در این دیار دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.