به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عارف شامگاه دوشنبه در جلسه شورای اداری استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، به بازدید خود و تعدادی از نمایندگان مجلس از مناطق زلزله زده این استان اشاره و اظهار کرد: در این دیدار توانستیم با حادثه دیدگان از نزدیک ملاقات و در جریان امدادرسانی ها و البته برخی مشکلات قرار گیریم.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد حادثه دیده به آن اشاره داشتند در خصوص اسکان موقت بود که امیدوارم با کمک دولت و بخصوص بنیاد مسکن انقلاب اسلامی این موضوع هرچه سریعتر رفع شود.
عارف ادامه داد: البته طبق وعده معاون روستایی بنیاد مسکن کشور، مشکل اسکان موقت افراد زلزله زده استان کرمانشاه به زودی مرتفع می شود و شرایط بهتری برای آن ها ایجاد خواهد شد.
رئیس فراکسیون امید مجلس در ادامه با تاکید بر دلخراش بودن واقعه زلزله 7.3 ریشتری استان کرمانشاه، گفت: پس از وقوع این حادثه دولت، نیروهای نظامی و دستگاه های مختلف کشور از همان ابتدا پای کار بودند و در بحث آواربرداری و امداد رسانی اقدامات خوبی صورت گرفت.
وی تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه از حوادث مشابه قبلی نظیر زلزله بم به خوبی استفاده شد تا امدادرسانی ها سریعتر و با سرعت عمل بیشتری به زلزله زدگان صورت گیرد هرچند هنوز با شرایط ایده آل مدیریت بحران فاصله داریم.
عارف افزود: نمایندگان مجلس و اعضای فراکسیون امید هم همانند دیگر مسئولان کشور از ابتدا پیگیر حل مشکلات مردم حادثه دیده استان کرمانشاه بودند و تعداد زیادی از آن ها به این مناطق سفر کردند تا گره ای از مشکلات را باز کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تمامی نمایندگان مجلس شورای اسلامی خود را موظف به خدمت به مردم زلزله زده کرمانشاه می دانند و در این راه از هیچ تلاش و کمکی فروگذار نخواهند کرد.
وی همچنین با اشاره به بسته شدن لایحه بودجه سال 97، گفت: هم اکنون کار چندانی نمی توان انجام داد اما اگر لازم باشد نمایندگان مجلس تلاش می کنند تا با اضافه کردن بندی به لایحه و یا اصلاح موادی از آن مشکلی از مناطق زلزله زده کرمانشاه رفع شود.
عارف در پایان گفت: کرمانشاه باید به جایگاه واقعی خود برسد چرا که در طول دوران پیروزی انقلاب خدمات بزرگی به کشور ارائه داده و مردم آن همواره در صف اول دفاع از نظام و انقلاب بوده اند.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.