پریسا محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اصحاب فرهنگ و هنر استان های سمنان و قزوین تاکنون در این مناطق برنامه اجرا کرده اند و مقرر شده که تمام ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های کشور هر کدام یک بار در این مناطق برنامه فرهنگی هنری برگزار کنند.
او اجرای این برنامه ها را یکی از مصوبات سفر اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به کرمانشاه دانست و گفت: گروه های فرهنگی و هنری در مناطق زلزله زده به اجرای برنامه هایی مانند موسیقی و نمایش می پردازند و از این طریق به دنبال کاهش آلام مردم زلزله زده بخصوص کودکان هستند.
به گفته او، این برنامه ها از 17 دی امسال آغاز شده و تمام 32 استان کشور برنامه های خود را هر کدام به مدت 2 روز در مناطق زلزله زده اجرا می کنند.
به گفته او، هنرمندان استان سمنان اولین استانی بودند که در مناطق زلزله زده استان کرمانشاه حضور یافتند و برنامه های خود را اجرا کردند و هفته گذشته نیز میزبان استان قزوین بودیم.
وی اظهار کرد: هنرمندان استان آذربایجان غربی نیز به عنوان سومین استان به منطقه می آیند و برنامه های خود را اجرا می کنند و بعد از آن نوبت به استان یزد می رسد.
وی با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه میزبان این گروه ها است، گفت: تمام تلاش ما تقویت روحیه مردم مناطق زلزله زده با استفاده از ظرفیت بسیار بالای فرهنگ و هنر است.
محمدی همچنین توزیع کتاب داستان بین کودکان و نوجوانان در مناطق زلزله زده را از دیگر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و افزود: تاکنون 10 هزار جلد کتاب در این مناطق توسط این اداره کل توزیع شده و این اقدام همچنان ادامه دارد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.