امیرعباس جعفری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از وقوع زلزله در شهرهای ازگله، سرپل ذهاب و دالاهو استان کرمانشاه در روز 21 آبان سال جاری، مردم و نهادهای حمایتی آذربایجان غربی به سرعت برای کمک به مردم زلزله زده این شهرستان ها بسیج شدند و در 2 ماه گذشته، به ارزش 220 میلیارد ریال کمک برای ارسال جمع آوری شد.
وی اضافه کرد: علاوه بر کمک های مالی، اقلام دیگری شامل نان، چادر امدادی، والور، بخاری برقی، پتو، موکت، تن ماهی و انواع ظروف از جمله اقلام ارسالی بوده است.
وی اظهار کرد: این اقلام با استفاده از نزدیک به 200 دستگاه تریلی، کامیون و وانت با مدیریت جمعیت هلال احمر و شهرداری ارومیه ارسال شد.
مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان غربی ادامه داد: میزان کمک های نقدی شهروندان این استان برای کمک به زلزله زدگان استان کرمانشاه نزدیک به 15 میلیارد ریال بود.
جعفری گفت: علاوه بر کمک های نقدی و غیرنقدی، اعزام 126 امدادگر، 21 دستگاه خودرو، یک فروند بالگرد، پنج دستگاه آمبولانس، 10 نفر تکنسین فوریت های پزشکی، 2 تیم بهداشتی متخصص، 30 دستگاه کانکس معمولی به همراه کانکس سرویس بهداشتی و حمام، 2 دستگاه تانکر سیار آبرسانی و 50 دستگاه انواع ماشین سنگین به منظور مشارکت در آواربرداری واحدهای خسارت دیده از جمله دیگر کمک های مردم و نهادهای استان به زلزله زدگان بوده است.
به گزارش ایرنا، شامگاه یکشنبه 21 آبان ماه سال جاری، زمین لرزه ای به بزرگی 7.3 ریشتر استان کرمانشاه را لرزاند.
نزدیک به 500 نفر از مردم شهرستان های مختلف کرمانشاه بر اثر این زمین لرزه جان خود را از دست دادند.
8137/2093 ** خبر: سیده فاطمه سجادی ** انتشار: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.