به گزارش خبرنگار ایرنا، پرویز فتاح شامگاه سه شنبه در دیدار با هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه که در استانداری اظهار کرد: در جریان زلزله مهیب 7.3 ریشتری که حدود 2 ماه پیش اتفاق افتاد 2 هزار و 250 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد به صورت کامل تخریب شد.
وی خاطرنشان کرد: حدود سه هزار و 800 واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد استان کرمانشاه نیز در اثر حادثه زلزله بین 10 تا 60 درصد خسارت دیدند.
فتاح ادامه داد: کار تعمیر و بازسازی تمامی واحدهای آسیب دیده مددجویان کمیته امداد تا پایان سال جاری آغاز و با تمام توان برای اتمام هرچه سریعتر کار تلاش می کنیم.
رئیس کمیته امداد کشور با بیان اینکه از روز وقوع حادثه تمامی ظرفیت این کمیته در اختیار مددجویان حادثه دیده بوده است، افزود: به مددجویان خود قول داده ایم که تا پایان کنار آن ها خواهیم بود و منازلشان را بهتر از قبل می سازیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: یکی از اقدام هایی که انجام دادیم پرداخت سه برابر مستمری همیشگی به مددجویان در آبان ماه و 2 برابری در آذر ماه بود تا بتوانیم قدری از دغدغه های مالی آن ها را کاهش دهیم.
فتاح اضافه کرد: در این مدت نیز کمک های مردمی همراه با کمک هایی که از درون سازمان صورت گرفت را به مددجویان آسیب دیده رساندیم تا قدری از آلام آن ها کاسته شود.
رئیس کمیته امداد در ادامه با اشاره به تسهیلات و کمک های بلاعوضی که قرار است از سوی دولت در اختیار مددجویان قرار داده شود، اشاره و اظهار کرد: این کمیته آمادگی دارد در صورتی که مددجویان نیاز به تسهیلات و یا حتی کمک بلاعوض بیشتری داشته باشند آن را در اختیارشان بگذارد.
وی گفت: علاوه بر تامین باقیمانده نیاز مددجویان، در بخش تجهیز واحدهای مسکونی آن ها نیز اقدام لازم صورت می گیرد و در این خصوص جای نگرانی نیست.
فتاح در پایان اظهار کرد: قرار است فردا (دوشنبه 25 آبان) در سفر به سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی از نزدیک با مددجویان دیدار و بازدید میدانی از واحدهای خسارت دیده مددجویان این شهرستان ها در مناطق شهری و روستایی داشته باشم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.