امیر سرتیپ امیر حاتمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران در سرپل ذهاب با اشاره به اینکه نیروهای مسلح در کنار دولت از تمام ظرفیت ها برای امداد رسانی به زلزله زدگان به شکل مطلوب استفاده کرده است، افزود: در این حادثه وحدت ملی و حضور همه جانبه اقشار مختلف مردم در امداد رسانی و یاری رساندن به مردم مناطق زلزله زده نمود عینی داشت.
وی با اشاره به بازدید رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری از مناطق زلزله زده و دستورات و تاکیدات آنها برای رسیدگی به امور زلزله زدگان گفت: مجموع اقدامات صورت گرفته در راس امداد رسانی به زلزله زدگان با تلاش شبانه روزی مسئولان، استاندار و مجمع نمایندگان استان کرمانشاه مطلوب ارزیابی می شود.
وی اظهار کرد: با نظارت و ادامه خدمات رسانی از سوی مسئولان در کارگاه ساخت محل اسکان موقت زلزله زدگان صورت گرفت تلاش های برای خدمات رسانی مطلوب و بازگشت شرایط عادی به زندگی مردم در دستور کار قرار دارد.
امیر حاتمی افزود: نقش آفرینی نیروهای مسلح از ابتدای وقوع حادثه زلزله بسیار چشمگیر بود و در بحث امداد رسانی نیز مجموعه نیروهای مسلح به شکل مطلوبی عمل کردند و خدمت رسانی آنها تا بازسازی کامل واحدهای مسکونی مناطق زلزله زده ادامه دارد.
وی گفت: صحنه های بسیار شیرینی که از همکاری حضور همه جانبه و همدلی مردم و مسئولان در کنار این صحنه های تلخ شکل گرفت بیانگر وحدت ملت ایران در یاری رساندن به زلزله زدگان بود.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جریان بازدید از مناطق زلزله زده اعلام کرده بود که که این وزارتخانه 50 واحد مسکونی در روستای 'قلعه داری' سرپل ذهاب احداث خواهد کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
7079/3012/3033 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.