به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار روز پنجشنبه در نشست استانداران ادوار هرمزگان اظهار داشت: سپاه تا 45 روز آینده تمام تعهد خود را اجرایی می کند.
وی ادامه داد: 90 هزار چادر بین زلزله زدگان توزیع شد که سه برابر میزان مورد نیاز بود و هلال احمر بسته های امدادی را بین مردم آسیب دیده از زلزله توزیع کرد و به 48 هزار نفر دفترچه امدادی داده شد.
نجار عنوان کرد: بخش اعظمی از اعتبارات بازسازی مناطق زلزله زده در اختیار دستگاه های اجرایی قرار گرفته که امید می رود ظرف مدت زمانی کمتر از یک سال بتوان منطقه را بازسازی کرد.
وی اضافه کرد: قرار شده است همه دستگاه ها به بنیاد مسکن برای بازسازی مناطق زلزله زده کمک کنند.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز داشت: زلزله کرمانشاه در تاریکی شب رخ داد و به محض وقوع آن، جلسه مدیریت بحران در وزات کشور تشکیل و ارزیابی انجام شد.
نجار افزود: آماده باش کلی به تمام دستگاه های اجرایی داده شد و همه عوامل بسیج شدند و از ظرفیت قرار گاه خاتم الانبیاء که در منطقه حضور داشت استفاده شد.
وی یادآور شد: قرارگاه خاتم الانبیاء و نیروهای مسلح وارد کار شدند و تا ساعت سه روز بعد ز زلزله مصدوم و مجروحی زیر آوار نداشتیم.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور ابراز داشت: کمبودها فراوان است ولی در مجموع برآیند کار و تلاش صورت گرفته مثبت و خوب ارزیابی می شود.
نجار ابراز داشت: گزارش های دریافتی از زلزله های کشور نگران کننده است و همه باید آمادگی داشته باشیم تا اگر زلزله ای در نقاط پر جمعیت رخ داد به سرعت برای کمک و امداد رسانی اقدام کنیم.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
3219/7408
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار: محمد جهانگیریان
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.