نعمت الله حقیقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حادثه زلزله مهیب یک ماه قبل 97 واحد صنعتی و معدنی در مناطق زلزله زده از جمله سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی دچار خسارت شدند.
وی با بیان اینکه تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه در گردش و سرمایه ثابت این واحدها، چهار هزار میلیارد ریال است، ادامه داد: 2 هزار میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و 2 هزار میلیارد ریال نیز برای سرمایه ثابت نیاز است.
حقیقی افزود: نیاز به این مقدار تسهیلات در سفرهای یک ماه اخیر مسئولان مطرح و خوشبختانه به تصویب هیات وزیران نیز رسید.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه به خسارت های وارد آمده به بخش اصناف نیز اشاره و اظهار کرد: هفت هزار واحد صنفی دچار آسیب شدند.
وی تصریح کرد: سه هزار و 500 میلیارد ریال برای سرمایه در گردش و 47 میلیارد ریال نیز برای سرمایه ثابت واحدهای صنفی نیاز است.
حقیقی در خصوص برآوردهای خسارات وارد آمده به طرح ها و واحدهای صنعتی مستقر در شهرک های صنعتی استان، گفت: بیشترین خسارت به ناحیه صنعتی سرپل ذهاب وارد آمده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه خاطرنشان کرد: یک هزار میلیارد ریال به ساختمان نگهبانی و سردر ناحیه صنعتی سرپل ذهاب، 500 میلیارد ریال به ساختمان اداری، 700 میلیارد ریال به اتاقک و تاسیسات چاه، 500 میلیارد ریال به ایستگاه پمپاژ و 500 میلیارد ریال دیگر نیز به پکیج تصفیه خانه خسارت زده شده است.
وی در پایان یادآوری کرد: زلزله یک ماه پیش همچنین 100 میلیارد ریال نیز به ساختمان نگهبانی و سردرب ناحیه صنعتی قصرشیرین خسارت زده است.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته بیش از 84 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.