به گزارش خبرنگار ایرنا؛ یاور محمدی روز پنجشنبه در نشست مجمع عمومی بسیج سنقر و کلیایی، وجود 300 هکتار زمین کشاورزی و منابع طبیعی در بالادست سد جامیشان برای احداث باغ های مدرن و قابلیت طرح های شیلات و گردشگری را از جمله مهمترین ظرفیت های این شهرستان دانست.
او پیگیری ساخت مجتمع پتروشیمی با همکاری های نماینده شهرستان در مجلس و آماده سازی زیر ساخت های لازم برای اجرای آن، ظرفیت ساخت کارخانه قطعه سازی ایران خودرو و آماده سازی زیر ساخت های آن با تضمین خرید قطعات به مدت 10 سال، کشت گیاهان گلخانه ای، توسعه باغات منطقه کیونانات به صورت دیم و صنایع تبدیلی را از دیگر ظرفیت های این شهرستان دانست و گفت: اجرای این طرح ها نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی است و دولت نیز در این راستا حمایت می کند.
وی با بیان اینکه این شهرستان بر روی گسل زلزله قرار گرفته و از طرفی حدود یک پنجم شهر از بافت فرسوده تشکیل و سکونتگاه های غیر رسمی نیز از وضعیت ساخت و ساز مناسبی برخوردار نیستند، افزود: در صورت وقوع زلزله، شهرستان آسیب پذیر خواهد بود.
فرماندار سنقر و کلیایی، اهمیت مقاوم سازی ساختمان های مسکونی را مورد تاکید قرار داد و گفت: روستائیان از تسهیلات کم بهره بنیاد مسکن برای نوسازی منازل خود استفاده کنند.
محمدی با اشاره به اهمیت مقابله با آسیب های اجتماعی در جامعه و خانواده ها، راه اندازی واحدهای مشاوره با استفاده از سبک ها و تکنیکهای علمی روز را ضروری دانست.

**معیشت و اشتغال مهمترین مشکلات جامعه
نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی نیز معیشت و اشتغال را مهمترین مشکلات امروز جامعه دانست و گفت: این شهرستان ظرفیت های فراوانی برای ایجاد اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان وجود دارد که با مشارکت بخش خصوص و حمایت های دولت می توان از این ظرفیت های برای تحقق اهداف بهره مند شد.
حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا، بسیج را نقش آفرین عرصه های سخت و بحران دانست و افزود: بسیجیان به عنوان هادیان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در راستای فرهنگ سازی و ایجاد اعتماد و همچنین تشویق مردم به سمت فعالیت های اقتصادی و کار جهادی نقش موثری دارند
سنقر و کلیایی با 82 هزار نفر جمعیت در فاصله 85 کیلومتری شمال شرق کرمانشاه واقع شده است.
7446/ 3033خبرنگار:هادی رنجبر ** انتشار دهنده:فرزاد نویدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.