غلامرضا کاتب روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود : ارایه تسهیلات رونق تولید فقط به کاهش آمار بیکاری در سمنان منجر نمی شود بلکه باید به سایر اولویت های صنعتی برای افزایش اشتغال هم توجه کرد.
وی اظهارداشت : با وجود برخورداری سمنان از مواد اولیه و خام معدنی سرشار اما نبود واحدهای فرآوری و بسته بندی واحدهای تولید در افزایش آمار بیکاری در کشور تاثیر شایانی دارد.
وی خاطرنشان کرد : برای بازگرداندن واحدهای صنعتی نیمه فعال به چرخه تولید باید به مشکل نقدیندگی و بازار فروش واحدهای صنعتی هم توجه کرد و با این راهبرد می توان در کاهش آمار بیکاری نقش آفرینی کرد.
نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : کمبود آب یکی از چالش های اساسی در اجرا نشدن طرح های اقتصادی در نواحی و شهرک های صنعتی استان سمنان است که دولت دوازدهم باید برای رفع این معضل در کمترین زمان ممکن گام های عملیاتی بردارد.
کاتب اضافه کرد : تعداد زیادی از واحدهای صنعتی و تولیدی سمنان به دلیل کمبود آب غیر فعال شد و انتقال آب از حوزه های مختلف به این استان اجتناب ناپذیراست.
کتب اضافه کرد : ارایه تسهیلات رونق تولید در کاهش آمار بیکاری و رونق کسب و کار در شهرستان گرمسار بسیار تاثیرگذار بوده است که این امر یکی از دستاوردهای مهم دولت نیز بوده است.
به گزارش ایرنا، در 6 ماه اول سال 96، نرخ بیکاری در استان سمنان 8.9 درصد و 3 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر بود و با تحقق کامل ارایه تسهیلات 9 هزار میلیارد ریالی رونق تولید و اجرای طرح‌های اقتصادی در قالب تفاهم‌نامه های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به تعداد 87 طرح با سرمایه گذاری 71 هزار و 510 میلیارد ریال در همایش‌های سرمایه‌گذاری این استان، انتظار می رود اشتغال افزایش و نرخ بیکاری در سمنان کاهش قابل توجهی یابد.
در استان بیش از 700 هزار نفری سمنان یک هزار و 800 واحد تولیدی و صنعتی فعالیت دارد.
7339/6026
*خبرنگار: محمدرضا یوسف نژاد ** انتشاردهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید.
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.