محمود رضا مرادی روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با تقدیر از خیرین سلامت برای اعلام آمادگی کمک به هانیه و خانواده اش، افزود: هانیه و خانواده اش تمایل دارند که ادامه درمان در کرمانشاه انجام شود.
وی با اشاره به اینکه اقدامات لازم فیزیوتراپی برای بهبود نسبی حرکت زانوهای هانیه انجام شده اما همچنان بی حسی در انگشتان پای او وجود دارد، گفت: همچنین اقدامات درمانی لازم شامل عمل شکستگی دنده ها و ترمیم صورت برای هانیه انجام شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه اقدامات درمانی لازم برای مادر، برادر و خواهر هانیه هم به موقع انجام شده است، گفت: مادر هانیه نیز که به علت اینکه مدت زیادی زیر آوار در مجاورت با نفت قرار داشته و دچار سوختگی سطح 2 و همچنین له شدگی پای راست شده بود به بیمارستان بعثت تهران اعزام شده و همه اقدامات درمانی لازم برای پیشگیری از عفونت های ناشی از سوختگی برای وی انجام شده است.
وی اظهار کرد اما پدر این خانواده اصرار دارد که در کرمانشاه اسکان داشته باشد چراکه امکان ادامه درمان و فیزیوتراپی برای هانیه در کرمانشاه وجود دارد.
'هانیه یزدان شناس' دختر 14 ساله اهل سرپل ذهاب در شب وقوع زلزله برای نجات خواهر خردسالش وارد منزل می شود و براثر اصابت تیرآهن و آوار از ناحیه ستون فقرات و نخاع دچار آسیب شده است.
او اکنون در بیمارستان آیت الله طالقانی کرمانشاه بستری است و یک بار نیز عمل جراحی شده است.
دکتر حمیدرضا سعیدی پزشک معالج 'هانیه' نیز در گفتگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه براثر در رفتگی و شکستگی مهره ها و صدمه دیدن ستون فقرات، هانیه از ناحیه 2 پا فلج شده بود و نمی توانست راه برود، گفت: بعد از انجام عمل جراحی مهره های در رفته به سرجایش برگشت و فشار از روی نخاع او برداشته شده و نخاع هم آزاد شد.
دکتر حمیدرضا سعیدی از بازگشت توان به پاهای هانیه خبر داد و گفت: تاکنون یک عمل ستون فقرات بر روی این دختر انجام شده و فعلا نیاز به عمل دیگری نیست.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 87 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.
8066/3033 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.