به گزارش ایرنا، آیت الله 'مصطفی علما' روز یکشنبه در همایش ائمه جمعه استان کرمانشاه که به مناسبت هفته وحدت در شهر زلزله زده ازگله برگزار شد، افزود: مردم ایران پس از این زلزله وحدت واقعی و عملی را به نمایش گذاشتند و نشان دادند که خود آنها بهتر می توانند وحدت مسلمین را نشان دهند.
وی اظهار کرد: اگر این وحدت در بین همه کشورهای اسلامی وجود داشته باشد امت رسول الله (ص) امروز بزرگترین قدرت جهان بود چرا که عمده ثروت های جهان در اختیار مسلمانان است اما متاسفانه می بینیم که به دلیل خیانت های امثال آل سعود امروز جهان اسلام در بن بست قرار دارد.
وی گفت: امام خمینی (ره) از همان سال 42 بر وحدت مسلمین تاکید داشتند و می فرمودند که تنها حاکمیت اسلام است که می تواند قدرت واقعی برای مسلمانان به ارمغان بیاورد و نه نوکری استکبار جهانی.
وی گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر آرمانها امام راحل (ره) و به پشتوانه ملت بزرگ با بصیرت و منسجم ایران بنا بر اعتراف استکبار به یک قدرت بزرگ و اثرگذار تبدیل شده است.
وی از همه مسئولان کشوری و استانی، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی و همچنین استاندار کرمانشاه در خدمت رسانی به زلزله زدگان تقدیر کرد.
امام جمعه پاوه نیز اظهار داشت: اگر کسی بگوید مسئولان، ادارات، سپاه و ارتش و ملت ایران در این زلزله کوتاهی کرده اند قطعا بی انصاف و یا مریض است.
ماموستا ملا 'قادر قادری' اظهار داشت: همان روز بعد از زلزله خدمات و امداد رسانی نیروهای دولتی و مردمی به صورت بسیار گسترده ای آغاز شد و تقریبا همه مناطق تحت پوشش قرار گرفتند.
وی افزود: در قرن ششم هجری در این منطقه 2 زلزله پشت سر هم آمد اما تلفات مردم بیگناه بر اثر گرسنگی و بیماری به علت عدم رسیدگی و کمک رسانی بسیار بیشتر از زلزله بود اما امروز تمام ایران از مردم و مسئولان و کارکنان دولتی و نظامی در همان لحظات اولیه به کمک زلزله زدگان شتافتند که این نعمت بزرگ را باید شکر گزار بود.
وی در ادامه اظهار داشت: طبق اصول مدیرت بحران در عصر جدید، مراحل پس از زلزله به سه دسته تقسیم می شود که مرحله اول نجات و رساندن مایحتاج اولیه زلزله زدگان همچون آب و غذا است که با لطف ملت و دولت ایران به سرعت و بسیار چشمگیر این مهم انجام شد.
وی گفت: مرحله دوم اسکان موقت زلزله زدگان است که این مرحله نیز با همت خیران و همچنین قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه در حال انجام است و مرحله سوم نیز اسکان دائم است که از همه مسئولان و خیران تقاضا می شود که این مرحله را هم هرچه سریعتر آغاز کنند.
8066 انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.