به گزارش خبرنگار ایرنا، اولین رویداد مهم ورزشی استان در هفته گذشته حضور شهلا بهروزی راد بانوی قایقران کرمانشاهی در رقابت های پاراکانو (آب های آرام معلولان) آسیا در تایلند بود که وی موفق به کسب یک طلا و یک نقره از این رقابت ها شد.
بهروزی راد پس از کسب این موفقیت، مدال هایش را به زلزله زدگان استان بخصوص همشهریانش در شهرستان سرپل ذهاب تقدیم کرد.
تیم ملی پاراکانو مردان و زنان ایران با کسب 2 مدال طلا، 4 نقره و 2 برنز به کار خود در این مسابقات که به میزبانی تایلند برگزار شد، پایان داد.

**زوران به نام کرمانشاه ثبت جهانی می شود
رئیس هیئت ورزش روستایی و بازی های بومی محلی استان کرمانشاه از تلاش این هیات برای ثبت جهانی زوران به نام کرمانشاه خبر داد.
بهرام بهروش در بازید از زورخانه شاه مردان کنگاور، با اشاره به اینکه در حال جمع آوری و فراهم کردن اسناد مورد نیاز برای ثبت جهانی ورزش زوران هست، اظهار داشت: در این زمینه از تمامی محققان و پژوهشگران ورزشی دعوت می کنیم هرگونه اسناد و اطلاعاتی در زمینه این رشته ورزشی قدیمی و ریشه دار دارند به منظور ثبت در اختیار این هیات قرار دهند.
وی با بیان اینکه به دنبال احداث یک سرسرای ورزشی برای برگزاری مسابقات کشتی زوران در سطح ملی و بین المللی هستیم، افزود: در صورت همکاری و حمایت خیرین و ورزش دوستان کنگاوری این سرسرای ورزشی در کنگاور احداث خواهد شد.

**پنج کشتی گیر کرمانشاهی به اردوی تیم های آزاد و فرنگی بزرگسالان دعوت شدند
دبیر هیات کشتی استان کرمانشاه از حضور پنج کشتی گیر کرمانشاهی در اردوی تیم های ملی آزاد و فرنگی بزرگسالان کشور خبر داد و گفت: یداله محبی، ارشک محبی و بهمن تیموری در اردوی تیم ملی کشتی آزاد و بهروز هدایت و امیرحسین سیدی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان حضور پیدا کرده اند.
منصور کیانی ادامه داد: اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران از پنجم آذر در محل خانه کشتی شماره یک تهران آغاز شده است و تا روز 15 آذر ادامه پیدا می کند.
وی در پایان از محمد طلایی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و علی اشکانی به عنوان مربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران یاد کرد.

**برگزاری دیدارهای خیرخوانه به نفع زلزله زدگان
در هفته گذشته تیم های ملی فوتسال بزرگسالان و تیم فوتبال پیشکسوتان ایران با حضور در استان کرمانشاه دیدارهای خیرخواهانه ای به نفع زلزله زدگان برگزار کردند.
ابتدا تیم فوتسال بزرگسالان ایران مقابل تیم منتخب فوتسال استان کرمانشاه قرار گرفت و سه بر یک صاحب برتری شد.
تیم فوتبال پیشکسوتان ایران نیز با کاپیتانی محمد خاکپور در سرپل ذهاب مقابل منتخب این شهر به میدان رفت و 3 بر صفر پیروز شد.

**پیروزی تیم فوتبال بعثت کرمانشاه مقابل نفت امیدیه
در آغاز هفته سازدهم رقابت های لیگ دسته دوم فوتبال باشگاه های کشور تیم های بعثت کرمانشاه و نفت امیدیه در ورزشگاه انقلاب کرمانشاه به مصاف یکدیگر رفتند و در پایان این تیم میزبان بود که توانست با سه امتیاز و دست پر زمین را ترک کند.
تنها گل این دیدار در دقیقه 70 مسابقه توسط سجاد سیاه کمری از روی نقطه پنالتی برای بعثت زده شد تا میزبان بتواند سه امتیاز حساس این دیدار را کسب کند.
تیم بعثت کرمانشاه با این پیروزی 17 امتیازی شد و با یک پله صعود در مکان پنجم جدول رده بندی گروه سوم قرار گرفت و تیم نفت امیدیه نیز با همان 21 امتیاز جایگاه خود در رده سوم جدول را حفظ کرد.

**فرنگی کار کرمانشاهی قهرمان مسابقات کشتی بین المللی جام شاهد شد
رئیس هیات کشتی استان کرمانشاه گفت: محمدسعید عزیزی فرنگی کار کرمانشاهی عضو تیم ملی توانست مدال طلا و عنوان قهرمانی رقابت های بین المللی جام شاهد را کسب کند.
محمدحسین محبی با بیان اینکه عزیزی کشتی گیر وزن 67 کیلوگرم تیم کشتی ب فرنگی ایران بود یادآور شد: وی با پنچ پیروزی متوالی مقابل حریفانی از کشورهای قزاقستان، لبنان، آذربایجان، قرقزیستان و هموطنی از استان البرز مدال طلا را کسب کرد.
وی در پایان اظهار داشت: سیزدهمین دوره رقابت های بین المللی کشتی فرنگی جام شاهد روزهای هفتم و هشتم آذرماه با حضور هشت کشور خارجی و پنج تیم از کشورمان در سالن انقلاب شهر کرج برگزار شد.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.