فرود عسگری روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مرزهای رسمی پرویزخان و خسروی در نشستی با فرماندار قصرشیرین در پایانه مرز خسروی افزود: مرز رسمی پرویزخان، دومین گمرک کشور در زمینه صادرات است.
وی اظهار کرد: با هدف سامدندهی، اعتبار لازم برای تهیه طرح جامع مرز رسمی پرویزخان تامین شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.
وی بیان کرد: مرز رسمی پرویزخان با وجود همه ظرفیت هایی که دارد، نیاز به تجهیز دارد و از تمام ظرفیت ها و امکانات برای تحقق این مهم استفاده می شود.
وی اظهار داشت: توسعه 2 مرز رسمی پرویزخان و بازرگان در اولویت برنامه های گمرک ایران است که این کار را با همکاری سازمان حمل و نقل و یایانه های کشور انجام خواهیم داد.
رییس کل گمرک ایران اظهارداشت: می توانیم برای حل مشکلات برون مرزی استان کرمانشاه نشست هایی از طریق وزارت امور خارجه با کشور عراق داشته باشیم.
عسگری از انجام نشست های هفتگی در خصوص مرزها با وزارت امور خارجه خبر داد و گفت: برای این کار باید رایزن های وزارت صنعت معدن فعال شود.
وی بیان کرد: تقویت توسعه صادرات منوط به انجام فعالیت های فرهنگی در اتاق های بازرگانی، بازاریابی تجار و شناسایی بازارهای هدف و تولید و افزایش کیفیت کالاهای داخلی است.
وی با بیان این که برای تقویت و توسعه صادرات باید شرایطی فراهم شود تا کالا زودتر از مرز خارج شود، گفت: کرمانشاه از طرفیت بالایی برای توسعه صادرات برخوردار است و از تمام توان برای بهبود صادرات از این استان استفاده می شود.
نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: بسته بودن مرز رسمی پرویزخان فرصت را برای رقبای تجاری منطقه فراهم می کند.
فرهاد تجری افزود: موضوع بسته بودن مرز پرویزخان برای پیگیری به هیات دولت و ریاست جمهوری منعکس شد.
وی با بیان این که برای بازگشایی مرز رسمی پرویزخان در حال رایزنی و پیگیری با دولت مرکزی عراق هستیم، گفت: با توجه به وضعیت منطقه و زلزله اخیر، بازگشایی مرز پرویزخان اهمیت زیادی دارد و از این رو باید این مهم را به نتیجه برسانیم.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از 186 کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد که در امتداد این مرز طولانی، 2 مرز رسمی پرویزخان و خسروی فعال است که پرویزخان با اقلیم کردستان عراق و خسروی با حکومت مرکزی عراق و بخش عربی هم مرز است.
مرز پرویزخان در شهرستان قصرشیرین به صورت رسمی در سال 86 تاسیس و راه اندازی شد که هم مرز با اقلیم کردستان عراق و در همسایگی استان سلیمانیه کردستان عراق قرار دارد.
هم اکنون عمده کالاهای صادراتی از مرز پرویزخان به مناطق کردنشین عراق به ویژه شهرهای کلار، سلیمانیه و همچنین خانقین و کرکوک در بخش مرکزی این کشور انجام می شود.
پرویزخان یکی از مرزهای راهبردی و مهم کشورمان است که نقش کلیدی و حیاتی در جذب بازار کشور همسایه دارد و بیش از 54 درصد حجم کالاهای صادراتی کشورمان به عراق از طریق این مرز انجام می شود.
قصرشیرین با بیش از 27 هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه واقع شده است.
7079/3012/8066 خبرنگار:نازنین باباخانی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.