امیر سرتیپ فرهاد آریانفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تاکنون ده ها تُن مایحتاج خوراکی و تغذیه مورد نیاز در بین آسیب دیدگان سرپل ذهاب توزیع شده است.
وی با بیان اینکه ساز و کاری برای تهیه و توزیع غذای گرم برای زلزله زدگان فراهم شده است، ادامه داد: روزانه 20 هزار پُرس غذای گرم بین آسیب دیدگان سطح شهر سرپل ذهاب توزیع می شود.
وی از تقسیم سرپل ذهاب به چهار منطقه امدادی خبر داد و گفت: هر منطقه به یک تیپ واگذار شده و عملیات امداد و خدمات رسانی به آسیب دیدگان با همکاری شورای شهر انجام می شود.
فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش در غرب کشور اضافه کرد: هر تیپ در منطقه زیرپوشش خود با هدف برقراری امنیت به نیروی انتظامی کمک می کند.
امیر آریانفر به بحث آواربرداری از محلات مختلف شهر سرپل ذهاب توسط ارتش نیز اشاره کرد و گفت: کار آواربرداری در محله فولادی و مسکن مهر سرپل ذهاب و دیگر محلات سطح شهر نیز در دست اقدام است.
به گفته وی، کمک های خودجوش مردم خیرخواه نقاط مختلف کشور با هدایت ستاد مدیریت بحران شهرستان سرپل ذهاب در اختیار مردم زلزله زده قرار می گیرد.
او به خدمات و امدادرسانی ارتش در 2 روز اول پس از زلزله اشاره و اظهار کرد: با بکارگیری 54 فروند بالگرد، بیش از 930 مجروح به کرمانشاه اعزام و بیش از 534 مجروح نیز در بیمارستان 520 منطقه ای نیروی زمینی ارتش بستری و مداوا شدند.
وی یادآور شد: هم اکنون 2 بیمارستان صحرایی با سه اتاق عمل و بخش های ویژه در محوطه بیمارستان شهدا سرپل ذهاب، مشغول ارائه خدمات درمانی و بهداشتی به مردم هستند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت جزیی شده است.
دراین حادثه 432 نفر جان خود را از دست داده و 9 هزار و 397 نیز مصدوم شدند.
7355/8066خبرنگار: وریا کرمی **انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.