هومن قصری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این بیمارستان صحرایی از روز بعد از وقوع زلزله در شهرستان سرپل ذهاب دایر شده و با توجه به تخریب بیمارستان این شهر، ماموریت آن طبق اعلام وزارت بهداشت و درمان تا چهار ماه تعیین شده است.
وی اضافه کرد: این بیمارستان دارای آزمایشگاه مجهز، اتاق عمل و تخت های بستری بوده و روزانه عمل های جراحی متعددی در آن انجام و به مصدومان خدمات درمانی ارائه می شود.
وی اظهار کرد: هم اکنون سه دستگاه آمبولانس نیز برای انتقال بیماران به مراکز بیمارستانی دیگر در این بیمارستان صحرایی مستقر شدند.
قصری گفت: اقلام دارویی و کادر درمانی این بیمارستان نیز توسط علوم پزشکی کردستان تامین شده و نیروها به صورت دوره ای در آن مشعول فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا، زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 شامگاه یکشنبه 21 آبان 96 با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 9.33 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند و تاکنون بیش از 250 پس لرزه با قدرت سه ریشتر به بالا در این منطقه ثبت شده است.
کانون این زمین لرزه مرز ایران و عراق نزدیکی شهر ازگله در استان کرمانشاه گزارش شده که زیان ها و خسارت های مالی و جانی زیادی به بار آورده است.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون 432 کشته و هفت هزار و 817 مصدوم داشته است، این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد.
پس از این حادثه 60 امدادگر جمعیت هلال احمر کردستان، 12 گروه فوریت های پزشکی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، هشت دستگاه آمبولانس، 2 پزشک جراح و 2 متخصص پزشکی، 9 پزشک، 17 کارشناس بهداشت محیط، سه ماما و 10 نفر نگهبان از کردستان به این مناطق اعزام شدند.
خبرنگار: عبدالله رحمانی ** انتشار: امید بهمنی
3020/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.