دکتر بهمن روشنی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: درهمین ارتباط تا ظهر امروز یک هزار و 321 عمل جراحی نیز برای مصدومان این حادثه در مراکز درمانی و بیمارستانی انجام شده است.
وی اظهار کرد: امروز و در ادامه ارائه خدمات درمانی به مصدومان زلزله غرب استان کرمانشاه، یک هزار و 404 مصدوم از بیمارستان ترخیص و 616 مصدوم نیز در این مراکز بستری شدند.
به گفته وی، از مجموع مصدومان پذیرش شده در بیمارستان ها و مراکز درمانی، تاکنون پنج هزار و 916 نفر به صورت سرپایی مداوا و ترخیص شده اند.
او تعداد مصدومان حادثه زلزله را که به دیگر استان های کشور اعزام شده اند را 987 نفر ذکر کرد و گفت: این مصدومان از طریق هواپیما و اتوبوس آمبولانس به مراکز درمانی استان های تهران و همدان اعزام شدند.
دکتر روشنی با بیان اینکه مصدومان زلزله یکشنبه شب غرب استان کرمانشاه در 13 بیمارستان دانشگاهی و مراکز درمانی ارتش و سپاه پذیرش و بستری شده اند اظهار کرد: 10 بیمارستان در شهرستان های مختلف استان کرمانشاه نیز مصدومان این حادثه را پذیرش کردند.
به گفته او در بیمارستان های سرپل ذهاب و اسلام آباد غرب نیز که به دلیل تخریب امکان پذیرش مصدوم وجود نداشت، مصدومان حادثه در بیمارستان های سیار و صحرایی ایجاد شده ، پذیرش شدند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: درهمین ارتباط 7 بیمارستان سیار و صحرایی در مناطق زلزله زده استان برپا شد که از این تعداد 4 بیمارستان در سرپل ذهاب، 2 بیمارستان در اسلام آباد غرب و یک بیمارستان نیز در ثلاث باباجانی راه اندازی شده است.
دکتر روشنی با بیان اینکه مشکلی در زمینه ارائه خدمت درمانی به مصدومان حادثه زلزله در استان کرمانشاه وجود ندارد، گفت: دارو، تجهیزات درمانی و همچنین نیروی انسانی به اندازه کافی در سطح مراکز درمانی و بیمارستان های سیار استان مستقر شده است.
به گفته وی، امروز درخواست ارسال دارو از شهرستان ثلاث باباجانی داشتیم که داروهای مورد نیاز این شهرستان تامین و ارسال شد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرده است.
به گفته معاون عمرانی استانداری کرمانشاه، بیش از 31 هزار واحد مسکونی در این زلزله به طور کامل تخریب و یا دچار خسارت کلی و جزیی شده است.
3033/8066**1625
خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار : محسن فتاحی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.