به گزارش سه شنبه شب ایرنا از دانشگاه علوم پزشکی قم، ابوالفضل ایرانی خواه در جلسه کمیته مدیریت بحران دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: با حضور مسئولان و هماهنگی و حضور به موقع، منسجم و منظم دستگاه های مختلف در کنار دستگاه های درمانی و امدادی اورژانس و هلال احمر، همچون سپاه، بسیج و ارتش اقدامات در آن منطقه به خوبی در حال انجام است و ما نیز به نوبه خودمان اعلام آمادگی برای خدمات رسانی کرده ایم.
وی اضافه کرد: عوامل اورژانس 115 قم به موقع و در کمترین زمان ممکن با اتوبوس آمبولانس خود را به محل حادثه رساندند که جای تقدیر دارد و در صورت نیاز آماده اعزام نیروهای بیشتر هستیم.
ایرانی خواه از تشکیل تیم های واکنش سریع خبر داد و گفت: این تیم ها در مراکز درمانی استان تشکیل و در صورت لزوم به منطقه زلزله زده اعزام خواهد شد.
در ادامه این جلسه محمود پرهام سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: تمامی مراکز درمانی استان قم آماده خدمات رسانی به زلزله زدگان در صورت لزوم هستند و این آمادگی نیز اعلام شده است.
وی بیان داشت: همچنین اورژانس 115 استان قم نیز به سرعت به محل زلزله اعزام شد و اتوبوس آمبولانس با استقرار در محل اقدام به خدمات رسانی گسترده کرده است.
سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: خونگیری از مردم نیز روز گذشته به اندازه کافی انجام شده که سه برابر روزهای معلوم بوده است و ذخائر استان برای انتقال خون به مناطق زلزله زده تکمیل است.
پرهام تصریح کرد: در صورت لزوم و اعلام نیاز از سوی مسئولان، اقلام مورد نیاز دارویی و تجهیزات مصرفی و بهداشتی نیز تهیه شده که به کرمانشاه ارسال خواهد شد.

** مسئول روابط عمومی و بین الملل مسجد مقدس جمکران نیز در گفت وگویی اظهار داشت: آماده جمع آوری کمک های مردمی برای زلزله زدگان غرب کشور هستیم
به گزارش ایرنا از مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام سیدمهدی هاشمی زاده از دریافت و ارسال کمک های نقدی و غیر نقدی به مناطق زلزله زده غرب کشور خبر داد و اظهار داشت: این مسجد مقدس به عنوان پایگاهی فرهنگی، معنوی و اجتماعی مایحتاج زلزله زدگان را تا پنجشنبه شب دریافت و به آن مناطق ارسال می کند.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه یاری رساندن به زلزله زدگان منطقه غرب کشور، گفت: با توجه به این تأکید رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفته شد تا از ظرفیت عظیم این مسجد مقدس استفاده کنیم.
مسئول روابط عمومی و بین الملل مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: این کمک ها شامل مایحتاج اساسی زلزله زدگان است؛ تمامی این اقلام نو و استفاده نشده خواهد بود که پس از جمع آوری، در اماکن خاص تجمیع شده و آماده ارسال می شود.
وی یادآور شد: زمان ارسال کمک های مردمی به منطقه غرب کشور، پنجشنبه هفته جاری و بعد از مراسم پرفیض دعای کمیل خواهد بود.
هاشمی زاده گفت: مسجد مقدس جمکران این آمادگی را دارد تا در صورت نیاز از خادمان افتخاری و نیروهای متخصص خود برای کمک رسانی و امداد و نجات به مناطق زلزله زده در غرب کشور اعزام کند.
زمین لرزه شدیدی ساعت 21:48 یکشنبه 21 آبان با قدرت 7.3 درجه در مقیاس درونی زمین (ریشتر) در ژرفای 33.9 کیلومتری زمین استان های کرمانشاه، ایلام و کردستان و بخش های گسترده ای از غرب و شمال غرب کشور را لرزاند.
طبق آخرین گزارش های رسمی اعلام شده در پی حادثه مزبور، 432 کشته و 7817 مصدوم شدند.
8138/ 6133/ تنظیم کننده: فرزانه پیری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.