رئیس دولت تدبیر و امید گفت: امیدواریم روزهای خوش و افتتاح طرح‌ها به کرمانشاه بیاییم که همواره مرزبان خوبی برای ایران بوده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی در بدو ورود به فرودگاه کرمانشاه گفت:‌ دیدار با مردم قهرمان کرمانشاه همیشه جزو آرزوهای من بود اما دلم نمی‌خواست در چنین شرایطی باشد که مردم امروز غم‌دار و دچار مصیبت باشند و امیدواریم در روزهای خوش و افتتاح طرح‌ها خدمت مردم عزیز و قهرمان این دیار بیاییم که همواره مرزبان خوبی برای کشور عزیز ایران بودند.

وی با بیان اینکه آمدنم برای کرمانشاه به غیر از عرض سلام و تسلیت به خاطر حادثه زلزله‌ای است که طی آن صدها تن از هم‌وطنان ما جان باخته و هزاران نفر مجروح شدند، اظهار داشت: من به نمایندگی ملت ایران به مردم کرمانشاه تسلیت گفته و می‌گویم مردم ایران در کنار کرمانشاه هستند. هیچ ایرانی نیست که به فکر مردم کرمانشاه نباشد؛ آنهایی که عزیزان و اقوام خود را از دست داده و خانه و زندگی خود را از دست داده‌اند.

رئیس دولت تدبیر و امید ادامه داد: ما در کنار یکدیگر برای رفع معضلات همه توان خود را به کار خواهیم گرفت. در همین جا از ملت ایران و همدلی‌شان در این گونه حوادث تشکر می‌کنم.

رئیس دولت دوازدهم ادامه: قبل از هر چیز می‌خواهم از ملت شریف ایران تشکر کنم. از ملت ایران و همنوایی و همدلی آنها در اینگونه حوادث، مسئولانی که برای حل مشکلات مردم تلاش کردند و کشورهایی که با ملت ایران همدردی کردند، تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به حضور مقامات کشور و لشگری در اولین ساعات حادثه گفت: از مقامات مسئول که در ساعات نخستین در این زمینه قدم گذاشتند؛ از ارتش، سپاه، بسیج،‌ نیروهای هلال احمر که به کمک‌رسانی  آمدند تشکر می کنم.

روحانی افزود: از همه کسانی که در این روزها تلاش کردند مشکلات  مردم را از قبیل قطعی آب و برق حل کنند؛ به آن‌ها امداد رساندند، تشکر می‌کنم. از امداد هوایی بسیار متشکر هستم در این روزها کار فوق العاده‌ای انجام دادند مسلما اگر کمک‌رسانی آنان نبود کار بسیار مشکل می‌شد.

وی ادامه داد: از کشورهای همسایه که با ملت ایران هم‌دردی کردند سپاسگذاری کردم و به آسیب‌دیدگان این اطمینان خاطر را  می‌دهم که دولت  سعی می‌کند در کمترین زمان برای حل مشکلات مردم اقدام کند.

رئیس‌جمهور در خصوص بازسازی مسکن‌های آسیب دیده گفت: بازسازی مسکن بر عهده بنیاد مسکن است و مسئولان و مقامات، همه نهادها، مردم و خیرین برای تامین مسکن مردم کرمانشاه به بنیاد مسکن کمک کنند.

روحانی ادامه داد: مسئول اصلی بازسازی بنیاد مسکن است و تقاضا دارم همه مقامات دولتی به این نهاد کمک کنند،‌ اگر می‌خواهند مسجد و مدرسه بسازند خودشان اقدام کنند اما بازسازی مسکن به عهده خود مردم است و دولت باید کمک بلاعوض و وام را در اختیار آن‌ها قرار دهد تا ساماندهی صورت بگیرد.

وی در خاتمه گفت: برای مجروحان شفای عاجل و برای داغ‌داران طلب صبر می‌کنم دل گرمی مردم رحمت خداوند است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.