محمدعلی منشی‌زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از زلزله زدگان خواست که بستگان از دست رفته خود را پس از معاینه و صدور مجوز پزشکی قانونی دفن کنند.
او ناآگاهی از تبعات قانونی و حقوقی و تاملات روحی را مهمترین دلیل دفن بدون مجوز جان باختگان توسط بازماندگان دانست و بیان کرد، با توجه به مشخص بودن علت فوت، تنها یک معاینه ظاهری بر روی اجساد انجام می شود که آن هم رایگان است.
آمار دفن شدگان بی مجوز که پیش تر در ایرنا منتشر شده بود به درخواست مسئولان پزشکی قانونی استان کرمانشاه حذف شد.
منشی زاده همچنین گفت: علاوه بر ادارات پزشکی قانونی شهرستان ها، پنج تیم بحران پزشکی قانونی استان نیز در شهرستان ثلاث باباجانی، سرپل ‌ذهاب (2 تیم)، قصرشیرین و دالاهو مستقر هستند.
او به مشکلات تیم های بحران هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه ساماندهی مناسبی نشده و هیچ مکانی در اختیار تیم های پزشکی قانونی قرار نگرفته است طوری که اکنون معاینه اجساد بیشتر در فضای باز انجام می شود.

**احتمال افزایش آمار کشته ها/ یک جسد فاقد هویت
به گفته مدیر روابط عمومی پزشکی قانونی استان کرمانشاه، تاکنون 432 گواهی فوت صادر شده و تا ظهر سه شنبه هم هیچ جسد جدیدی ارجاع و گزارش نشده است اما براساس گزارش همکاران ما بویژه در سرپل ذهاب، احتمال افزایش آمار کشته ها وجود دارد.
منشی زاده البته گفت که جسد یک مرد جانباخته در سرپل ذهاب هم احراز هویت نشده اما نمونه ژنتیک او گرفته شده و اگر کسانی برای شناسایی مراجعه کنند، با نمونه آنها تطبیق داده خواهد شد.
زلزله 7.3 ریشتری یکشنبه شب در استان کرمانشاه تاکنون بیش از هفت هزار و 500 مصدوم هم داشته است.
این زلزله به هفت شهرستان و یک هزار و 950 روستای استان کرمانشاه خسارت وارده کرد است.
در جریان این زلزله 12 هزار واحد مسکونی به کلی تخریب شده و بیش از 15هزار واحد دیگر نیز آسیب دیده است.
7444/8066 خبرنگار:عبدالله الماسی انتشاردهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.